قائم‌مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای رسیدگی به مشکلات روستاهای محروم شهرستان تنگستان آغاز شد.
کد خبر: ۴۸۱۵۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲ 21 August 2017
حیدر عزیزنژاد ظهر امروز در آیین بدرقه اعزام دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به اردوی جهادی تنگستان، نقش مهم این اردوها را در حل مشکلات مناطق محروم مهم دانست و اظهار داشت: اردوهای جهادی تمرین سخت‌کوشی و خدمت به مردم محروم است و این حرکت بسیار قیمتی و ارزشمند است.

وی به پیشینه حرکت‌های جهادی در ایران پرداخت و افزود: پیشینه اردوهای جهادی برمی‌گردد به حرکت‌های خودجوش مردمی در اوایل انقلاب که نیروهای انقلابی درب منازل مراجعه می‌کردند و نیازهای مردم را برطرف می‌کردند اما این حرکت ارزشمند که به فراموشی سپرده‌ شده بود بار دیگر توسط دانشجویان بسیجی در قالب اردوهای جهادی در روستاهای محروم کشور احیا شد.

 قائم‌مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، خدمت به مردم محروم را جزو آرمان‌ها و اهداف انقلاب دانست و خاطر نشان کرد: خدمات به محرومان پیمانی بود که با شهدا بسته شد اما مسئولان باید پاسخگو باشند که برای خدمت به مردم مناطق محروم چه کرده‌اند؟

عزیزنژاد با بیان اینکه امروز کشور باید به دست نیروهای جوان، مؤمن و متعهد ساخته شود تاکید کرد: زیرا اتکا به کسانی که تنها به فکر منافع شخصی خود هستند کشور را به پیشرفت نمی‌رساند.

 مسئول ناحیه بسیج دانشجویی بوشهر نیز با قدردانی از شرکت کنندگان در برگزاری اردوهای جهادی گفت: این حرکت باارزش، باقیات‌الصالحاتی هم برای دانشجویان هم برای مسئولانی است که برای اردوهای جهادی فعالیت می‌کنند.

 رضا آبشیرینی با اشاره به اینکه فلسفه نخست اردوهای جهادی، خودسازی دانشجویان است افزود: دانشجویان در این اردوها باید به خودسازی و تهذیب نفس بپردازند و همه اقشار دانشجو می‌توانند در این اردوها‌ شرکت کنند.

 وی، برگزاری، اردوهای جهادی را در سه مقطع زمانی در طول سال، نوروز، تابستان و بهمن‌ماه دانست و تصریح کرد: اردوی بهمن‌ماه بیشتر برای استمرار و پیگیری کارها و پیوند بین دانشجویان و روستاییان انجام می‌شود.

 مسئول اردوی جهادی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز با بیان اینکه اردوهای جهادی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به نام شهید ابراهیم هادی مزیّن است گفت:  در این اردو حدود 70 نفر از دانشجویان دختر و پسر از 29 مرداد تا هفتم شهریور در سه روستای محروم از توابع شهرستان تنگستان فعالیت می‌کنند.

 حسن باربرز افزود: تعدادی از دانشجویان جهادی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از حدود سه ماه پیش کارهای مقدماتی و تدارکاتی برگزاری این اردو را انجام دادند که از این نیز به‌عنوان یک حرکت جهادی می‌توان نام برد.

 وی افزود: در این اردو خدمات متفاوتی در زمینه‌های بهداشت و درمان، علمی آموزشی و فرهنگی اجتماعی به روستائیان این مناطق ارایه می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار