رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: با تدوین نقشه راه سلامت، درمان و بهداشت استان بوشهر در ۴ سال گذشته ۱۵۸ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده که ۶۱ درصد آن تخصیص یافت.
کد خبر: ۴۸۱۵۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳ 21 August 2017
علیرضا رئیسی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر از تدوین سند حوزه سلامت استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: سند راه سلامت استان بوشهر بر اساس نقشه چشم‌انداز 1404 تهیه و تدوین شد که در این سند شاخص‌های مختلف درمانی و بهداشتی مورد توجه قرار گرفته است.
 
وی کاهش مرگ و میر مادران مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: بر اساس سند چشم‌انداز توسعه و برنامه ششم توسعه، مرگ و میر مادران و نوزادان بشدت کاهش می‌یابد و در این راستا شاهد افزایش زایمان طبیعی هستیم.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر از تحت پوشش قرار گرفتن  بیمه سلامت همگانی خبر داد و خاطر نشان کرد: اجرای طرح بیمه سلامت همگانی در جامعه سبب شده تا همه مردم از خدمات این بیمه بهره‌مند شوند و خدمات ویژه‌ای به افراد تحت پوشش ارائه می‌شود.
 
رئیسی با اشاره به تدوین سند سلامت شهرستان‌های استان بوشهر تصریح کرد: با تدوین سند سلامت استان بوشهر اعتبارات این حوزه افزایش یافت به‌گونه‌ای که از 31 میلیارد تومان سال 1392 ، سال گذشته به 54 میلیارد تومان افزایش یافت.
 
وی با اشاره به اینکه 61 درصد اعتبارات حوزه درمان استان بوشهر تخصیص یافت خاطر نشان کرد: با تدوین نقشه راه سلامت، درمان و بهداشت استان بوشهر در 4 سال گذشته 158 میلیارد تومان اعتبار مصوب شده که 61 درصد آن تخصیص یافت.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با اشاره به تخصیص اعتبارات ملی متمرکز در حوزه درمان تصریح کرد: در مجموع 154 میلیارد تومان اعتبار ملی برای حوزه درمان استان بوشهر مصوب شده که 84 درصد تخصیص یافت.
 
این مسئول از افزایش اجرای پروژه‌های درمانی و بهداشتی استان بوشهر خبر داد و افزود: پروژه‌های اجرایی در سال 1392 حدود 11 پروژه بود که این میزان امسال به 200 پروژه افزایش یافته است.
 
وی با اشاره به افتتاح 150 پروژه درمانی بهداشتی در استان بوشهر بیان کرد: فضاهای فیزیکی درمانی استان بوشهر از 5 هزار و 100 متر مربع  در سال 1392 امسال به 124 هزار متر مربع افزایش یافته است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر از انعقاد تفاهم‌نامه برای اجرای پروژه‌های درمانی در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه 176 پروژه درمانی در شهرها و روستاهای استان بوشهراجراء شد که 25 پروژه آن افتتاح شده و مابقی به طور متوسط دارای پیشرفت 78 درصدی است.
 
رئیسی از افزایش تخت‌‌های بیمارستانی استان بوشهر خبر داد و افزود: تخت‌‌های بیمارستانی استان بوشهر از 813 تخت در سال 92 اکنون به 1418 تخت رسیده که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تخت‌های بیمارستانی استان بوشهر تا سال 1404 به سه هزار و 359 تخت افزایش می‌یابد.
 
وی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت و دسترسی بهتر مردم  به خدمات درمانی خاطر نشان کرد:  با اجرای طرح تحول نظام سلامت، بستری شدگان در بیمارستان‌های استان بوشهر از 76 هزار  بیمار در سال 92 به 127هزار و 500 نفر در سال 95  افزایش یافت ولی اکنون 15درصد مردم استان بوشهر برای درمان به خارج از استان مهاجرت می‌کنند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با بیان اینکه  49.7 درصد مردم استان بوشهر در سال 92 به خدمات درمانی دسترسی نداشته‌اند خاطر نشان کرد:با توجه به توسعه زیرساخت‌های درمانی دراین استان این آمار در سال 95 به بیش از 21 درصد رسیده  که براساس نقشه راه درمان تا سال 1404 این آمار به 15 درصد افزایش می‌یابد.
 
رئیسی، از افزایش ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی استان بوشهر  خبر داد و بیان کرد: ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی استان بوشهر از  41 درصد به 75 درصد افزایش یافته است.
 
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار