معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره‌کل شیلات استان بوشهر گفت: روند صید میگو امسال در آب‌های استان بوشهر بهبود یافته به‌گونه‌ای که صیادان در ۲۱ روز گذشته ۱۲۶۵ تن میگو صید کرده‌اند.
کد خبر: ۴۸۰۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵ 19 August 2017
عباس آهنگرمقدم در گفت‌وگو با خبرنگار در بوشهر با بیان اینکه صید میگو در استان بوشهر زمینه اشتغال مردم ساحل‌نشین بیش از پیش فراهم کرده است، اظهار داشت: علاوه بر مشارکت هشت هزار صیاد استان بوشهر در صید میگو، مشاغل گوناگونی در حوزه صادرات، بسته بندی، عمل‌آوری و رونق بازار میگو فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه صید میگو در آبهای استان بوشهر از 5 مرداد آغاز شده افزود: روند صید میگو امسال در آبهای استان بوشهر بهبود یافته به‌گونه‌ای که صیادان در 21 روز گذشته 1265 تن میگو صید کرده‌اند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره‌کل شیلات استان بوشهر با اشاره به افزایش 65 درصد صید میگو در استان بوشهر تصریح کرد: صیادان استان بوشهر در 21 روز نخست صید میگو در سال قبل 765 تن  میگو صید کرده بودند که این رقم امسال با افزایش 65 درصدی به 1265 تن رسید.

آهنگرمقدم با اشاره به اینکه صیادان در 21 روز گذشته 553 تن بیشر از سال قبل میگو صید کرده‌اند گفت: بیش از 80 درصد میگوهای صید شده از نوع ببری سبز است که بهترین گونه میگو خلیج فارس شناخته شده است.

وی با اشاره به اینکه مجوز صید برای هر سفر قایق حداکثر 48 ساعت و لنج  تا شش روزه صادر می‌شود تصریح کرد: مجوز صید میگو برای لنج‎ها در شمال استان بوشهر برای هر سفر شش روزه صادر می‌شود تا بتوانند خود را به صیدگاه‌ها برسانند و این در حالی است که برای سایر نقاط آبهای استان بوشهر مجوز صید برای لنج‌ها چهار روزه است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره‌کل شیلات استان بوشهر با اشاره به صدور مجوز صید میگو برای قایق‌های صیادی استان بوشهر بیان کرد: مجوز هر سفر دریایی در صید میگو  برای قایق‌ها تا دو روز و برای لنج‌ها تا شش روز صادر می‌شود.

آهنگرمقدم به نقاط ممنوعه صید میگو در خلیج فارس پرداخت و خاطر نشان کرد: مناطق ‌ممنوعه صید میگو زیستگا‌ه‌های طبیعی در محدوده نیروگاه بوشهر تا دلوار و منطقه مُطاف در دیر و زیستگاه‌های مصنوعی این آبزی در مُنگُف، یَروَل، خارگو، دیر و گناوه  تعیین شده که صیادان باید از صید میگو در این نقاط بپرهیزند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار