سرپرست طرح‌های پشتیبانی شرکت نفت وگاز پارس گفت: ترمینال صادراتی گوگرد، با هدف صادرات گوگرد برای شناورهای پنج تا ۵۰ هزارتنی و با ظرفیت بارگیری روزانه ۱۴۰۰ تن در بندر خدماتی پارس جنوبی احداث می‌شود.
کد خبر: ۴۷۹۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴ 16 August 2017
محی‌الدین جعفری ظهر امروز در نشست بررسی روند اجرای طرح‌های زیربنایی نفت و گاز پارس در فضاهای مورد نظر اظهار داشت: دو انبار مکانیزه ذخیره‌سازی گوگرد هر کدام با ظرفیت 44 هزار تن گوگرد در بندر خدماتی، صادراتی تمبک در منطقه پارس جنوبی آغاز شده است.

وی  از عملیاتی شدن بتن‌ریزی برای ساخت انبار مکانیزه گوگرد خبر داد و بیان کرد: عملیات بتن‌ریزی این سوله‌ها، پس از انجام تراکم دینامیکی و تست‌های مرتبط با آمادگی زمین برای احداث تاسیسات مربوطه آغاز شده است.

جعفری با بیان اینکه انبارهای ذخیره‌سازی گوگرد به طول یک‌هزار و 755 متر در حال احداث است، گفت: انبارهای مذکور و ترمینال صادراتی گوگرد این بندر، با هدف صادرات گوگرد برای شناورهای پنج تا 50 هزارتنی و با ظرفیت بارگیری روزانه 1400 تن احداث می‌شود.

سرپرست طرح‌های پشتیبانی شرکت نفت وگاز پارس با بیان اینکه طراحی ، مهندسی و ساخت با توان مهندسان و متخصصان داخلی اجرا می‌شود افزود:در همین راستا پس از اجرای مناقصه ساخت سوله‌ها ، یک شرکت ایرانی ساخت حدود 2800 تن اسکلت فلزی را آغاز کرده که پس از تکمیل، این سازه ها برای نصب بر روی پیکربندی بتنی انبارهای گوگرد به محل پروژه منتقل می‌شوند.

جعفری احداث دو پست اسکله LPG در بازوی غربی بندر یاد شده را از دیگر برنامه‌های مهم  دانست و تصریح کرد: با تکمیل این طرح راهبردی شرکت ملی نفت ایران در پارس جنوبی، صادرات بخش عمده ای از منابع هیدروکربوری این منطقه تعیین تکلیف شده و پروپان و بوتان فازهای مستقر در پارس دو از طریق ترمینال‌های مذکور بارگیری و صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه بندر خدماتی و صادراتی تمبک در پارس جنوبی حداکثر با عمق 37 متر، عمیق‌ترین بندر است افزود: دو پست اسکله صادرات LPG هر کدام با توانایی پهلو دهی به کشتی‌هایی با ظرفیت بارگیری حدود پنج تا 60 هزارتن گاز مایع، اسکله مدرن بارگیری و صادرات گوگرد با ظرفیت بارگیری 2هزار تن در ساعت ، دو انبار ذخیره سازی گوگرد هر کدام با ظرفیت 44 هزار تن گوگرد، دو موج شکن غربی و شرقی ، سایت اداری و مسکونی ازجمله بخش های عملیاتی این بندر است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار