معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: بخشی از اصلاح‌گری جامعه بر عهده رسانه، اصحاب رسانه، مطبوعات و خبرنگاران است.
کد خبر: ۴۷۶۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳ 12 August 2017
به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، عبدالکریم گراوند با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگارو با تاکید بر اینکه خبرنگاران هر روز با مردم در ارتباط هستند افزود: سخنان و قلم خبرنگاران هر روز جاری و ساری است که جایگاه این عرصه در تحقق مطالبات مردم و جامعه نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در قانون اساسی مطبوعات را رکن چهارم دمکراسی معرفی کرده گفت: اصل ۲۴ قانون اساسی به مطبوعات پرداخته که مطبوعات آزاد هستند مگر اینکه مخل امنیت باشند.

گراوند خبرنگاران و اصحاب رسانه را چراغ هدایت افکار جامعه دانست و خاطرنشان کرد: نقش خبرنگاران در هدایت افکار جامعه انکارناپذیر است و روزنامه‌نگاران به مانند یک قطب‌نما، راه و مسیر زندگی را برای جامعه مشخص می‌کنند.

معاون استاندار بوشهر با تاکید بر توجه به انتقاد سازنده برای اصلاح جامعه افزود: بخشی از اصلاح‌گری جامعه بر عهده رسانه، اصحاب رسانه، خبرنگاران و مطبوعات است که در این راستا هر نوع نقد سازنده می‌تواند جامعه را به سرمنزل مقصود برساند و از انحرافات جلوگیری کند.

وی تاکید کرد: روزنامه‌نگار همانند چراغی برای جامعه، هدایت کننده و قطب نمای آن است و در صورتی که مسیر را به درستی مشخص نکند جامعه نیز با مشکل روبه‌رو می‌شود.

گراوند با تاکید بر کنار گذاشتن حب و بعض شخصی در عرصه خبرنگاری تصریح کرد: برای تاثیرگذاری خبرنگاران در عرصه جامعه باید این قشر به وظیفه حرفه‌ای خود توجه کنند و حب و بغض شخصی را در کار حرفه‌ای خود دخالت ندهند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار