امام جمعه موقت عسلویه گفت: افراد دلسوز و متعهد برای خدمت به مردم انتخاب کنید دنبال گروه گرایی نباشید.
کد خبر: ۴۷۶۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱ 12 August 2017
حجت‌الاسلام عباس بحرینی در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه اظهار داشت: تقوا نجات‌دهنده انسان و توشه روز قیامت است. یکی از نام‌های قیامت روز پشیمانی است که انسان اظهار ندامت می‌کند.

وی اضافه کرد: ما انسان‌ها به کجا می‌رویم، کجا فرار می‌کنیم باید پا روی نفس بگذاریم که راه فرار وجود ندارد. از حکومت پروردگار نمی‌شود فرار کرد. در محکمه الهی سخت محاکمه می‌شویم از خدا غفلت نکنیم. هر جا برویم در ید قدرت الهی هستیم، شیطان و هوای نفس در کمین است.

امام جمعه عسلویه با اشاره به تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری بیان کرد: خدا در قرآن فرموده از خدا و پیامبر و اولوالعزم اطاعت کنید. در فقه شیعه ائمه اطهار و ولی فقیه در حکم اولوالعزم هستند. حکام دنیا اگر جزء این سلسله نباشند، طاغوت محسوب می‌شوند. در جمهوری اسلامی رئیس جمهور با رای بالای مردم انتخاب می‌شود اما مشروعیت او به تنفیذ حکم او توسط رهبر است.

وی خاطرنشان کرد: برخی افراد کوته‌بین می‌گویند چه نیازی به تنفیذ رهبر است. اینها چه می‌دانند، اینها با سیاست مخالف هستند یا اینکه سیاست را از دیانت جدا می داند و منافق محسوب می‌شوند. نمی‌دانند که حکومت ولی فقیه ادامه سلسله انبیاء و امامان است و باید حکومت اسلامی باشد که به حق حکم کند. پیامبر و امامان برای حکومت آماده‌اند.

بحرینی ادامه داد: اگر تنفیذ نباشد رای مردم قابل قبول نیست زیرا به طاغوت منجر می‌شود. از طاغوت فاسد نمی‌شود تبعیت کرد و باید فرد ناب و خوب در صدر حکومت باشد. درست است در کشور ما دسته جاتی بنام اصول‌گرا و اصلاح‌طلب هست و اینها برای پیشرفت و توسعه کشور است، اگر این افراد جلوی رهبر بیاستند طاغوت است.

وی اضافه کرد:  بعضی می‌خواهند ما را به دامن آمریکا بیندازند. آمریکا همه جا هست، در افغانستان، در عراق و در بیشتر کشورها اما جز جنایت و خیانت چیزی ندارد.

امام جمعه موقت عسلویه افزود: کابینه به مجلس معرفی شده و دولت جدید دارد شکل می‌گیرد. باید بهترین افراد را سر کار بگذارند. اگر فرد اصول‌گرا هست و خوب کار می‌کند بگذار بر سر کار باشد یا در دولت اصولگرا اگر فردی اصلاح طلب هست وخوب کار می‌کند بگذارید باشد.

وی تاکید کرد: این تفکرات و جبهه‌بندی اگر به منظوری غیر از پیشرفت کشور باشد غلط است. رهبری بارها تذکر داده‌اند باید یکدست باشیم، وحدت داشته باشیم، به دامن آمریکا رفتن ما را به جایی نمی‌رساند. افراد دلسوز و متعهد برای خدمت به مردم انتخاب کنیم دنبال گروه گرایی نباشید.

بحرینی افزود: متاسفانه این آفت دامن شوراها را هم گرفته است. در منطقه ما می‌بینیم یک شهردار خوب کار می‌کند. در شهر تحول ایجاد می‌کند و می‌آیند او را تغییر می‌دهند کسی که خوب کار می‌کند باید از او حمایت کرد او را تقویت کرد.

سخنران امروز نماز جمعه این هفته حسین لاری از خبرنگاران فعال شهرستان بود که به نیابت از اصحاب رسانه با تبریک روز خبرنگار گزارشی از فعالیت‌های خبرنگاران را ارائه کرد. وی خواستار حمایت مردم و به ویژه مسئولان از جامعه خبری شهرستان شد و تقاضای تاسیس خانه مطبوعات در شهرستان را مطرح کرد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار