امام جمعه آبدان گفت: برخی وزرا کارنامه مورد قبولی ندارند اما دوباره معرفی شدند.
کد خبر: ۴۷۶۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱ 12 August 2017
حجت‌الاسلام محمد حمیدی‌نژاد در نماز جمعه امروز آبدان با تاکید بر لزوم توجه به تقوا، اظهار داشت: طبق آیه قرآن اگر با تقوا باشیم عمل پذیرفته می‌شود. تقوا یعنی نگه داشتن،‌ ترمز داشتن، یعنی انسان بعضی جاها جلوی خود را می‌گیرد.

وی اضافه کرد: از پیامبر در وسایل‌الشیعه نقل شده که فرمود زنی که همسرش را اذیت می‌کند خداوند اعمال خوبش را نمی‌پذیرد و مرد هم همین‌گونه است. بد اخلاقی کردن، در کنار کارهای خوب، کارهای خوب پذیرفته نمی‌شود. خداوند خیلی به خشم می آید وقتی که زن شوهردار به مرد نامحرم نگاه می کند.

امام جمعه آبدان بیان کرد: امروز متاسفانه در میان متدینین بی‌بند و باری اخلاقی در رفت و آمد با بستگان دامن‌گیر خیلی از افراد شده است. پوشش کافی نیست، با نامحرم دست می‌دهند. اینها بی‌تقوایی است. نماز جمعه و جماعت هستید، شب‌های قدر در مسجد و حسینیه، اما تقوا نیست، مذهبی‌ها جنس قرضی می‌برد، پول نمی دهد، قسط وام پرداخت نمی کند، اینها بی تقوایی است.

وی ادامه داد: ممکن است انسان از روی اشتباه گناهی مرتکب شود، انسان می‌تواند توبه کند، اما بد زبانی، چشم چرانی، هر چیزی می‌شنویم، هر فیلمی می‌بینیم، اینها همه از مصادیق بی‌تقوایی است که باعث عدم پذیرش اعمال خیر می شود.

حجت الاسلام حمیدی نژاد افزود: در این هفته مراسم تحلیف ریاست جمهوری بود، حضور گسترده شخصیت‌های بین المللی برای ما بسیار خوب بود. امریکا در پی انزوای ایران است، اما به لطف خدا تعداد قابل توجهی از مسئولین بین‌المللی در این مراسم شرکت می‌کند و این نشان از قدرت نظام اسلامی است. کشورهایی که نماینده می فرستند، قبل از آمدن حساب سود و ضرر می‌کنند که ارتباط با ایران چقدر سود دارد.

وی اضافه کرد: رئیس جهمور مکلف است با یک سوگند حقیقی و شرعی باید از نظام و اسلام و قانون اسلامی پاسداری کند و خود را وقف خدمت به کشور کند. یعنی تمام وجود و توان خود را وقف کشور می‌کند. سوگند می‌خورد که دین و اخلاق ترویج دهد، نه اینکه چه کار به بهشت رفتن مردم داریم. جایی می تواند تصمیم بگیرد که به نفع مردم و عزت ملت باشد. سوگند برای حراست از مرزها، استقلال سیاسی اقتصادی می‌خورد.

امام جمعه آبدان ادامه داد: در نظام اسلامی مسئول نمی‌تواند به دلخواه خود حرکت کند. تنفیذ حکم هم همین است که از چهار چوب بیرون نرود. امیدواریم ریاست جمهوری پایبند باشد. اگر کاملا پایبند باشد کشور ما به اوج می‌رسد.

وی با اشاره به معرفی وزرا، افزود: برخی وزرا کارنامه مورد قبولی ندارند اما دوباره معرفی شدند از جمله وزیر کشاورزی، باید وزیر بیاید که مشکلات را حل کند. تاکید رهبری بر وضعیت معیشت مردم است، برخی مردم نان شب ندارند، نظارتی ندارند، قیمت کالایی افزایش یافت وارد می‌کنند که این خود نیز به اقتصاد کشور ضربه می‌زند.

حمیدی‌نژاد به مناسبت‌های هفته اشاره و تصریح کرد: ۲۱ مرداد روز حمایت از صنایع کوچک است. یکی از دغدغه‌های مردم تولید و اشتغال است. امام عزیز فرمود: بارها فریاد کشیدم صنایع کوچک را در یابید. صنایع کوچکی که راه می‌افتد حمایت نمی‌شود، امام فرمود: مشکلات اصلی اقتصاد و رکود است، بیشتر رکود به دلیل مدیریت ها و سیاست‌ها است.

وی گفت: دوشنبه ۲۳ مردم سالروز پیروزی حزب‌الله در جنگ ۳۳ روزه است. وقتی اسرائیل حمله را شروع کرد وزیر خارجه وقت آمریکا گفت: این درد زایمان خاورمیانه جدید است. یعنی با حمله اسرییل خاورمیانه جدید بوجود می آید که اسراییل پیروز خواهد شد. اما در عالم پروردگار فرموده اگر گروهی به خاطر خدا قیام کنند پیروزی با آنها است، همه تلاش استکبار ، حزب الله پیروز شدند.

امام جمعه آبدان تصریح کرد: اگر انسان از دشمن نترسد و مقاومت کند، نتیجه پیروزی قطعی برای اوست. امام فرمود: اگر گروهی کوچک در مقابل ارتشی بزرگ قرار گیرد پیروز است.

وی تاکید کرد: مسئولین باید استقامت در مقابل دشمن را فراموش نکنند. در مقابل یاوه گویی دشمن بایستند. می‌گویند باید از پایگاه‌های نظامی بازدید کنیم، امام در جواب آنها فرمودند: ما اجازه چنین کاری به هیچ کس نمی دهیم. ملت ایران به یقین رسیده که هر چه در مقابل دشمن مقاومت تر  باشیم دشمن عقب خواهد رفت وپیروزی قطعی از آن ملت ماست. جوانان ما این را نشان دادند. در سال ۶۹ آزادگانی به کشور برگشتند که در مقابل رژیم عراق سر خم نیاوردند نشان دادند. ایثارگران و خانواده شهدا بر ما حق بزرگی دارند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار