ائمه جمعه شهرستان‌های استان بوشهر اعلام کردند: برطرف کردن مشکلات بیکاری، معیشتی و اقتصادی از اعم مطالبات مردم است که دولت دوازدهم باید بر اساس اولویت‌بندی آنان را برطرف کند.
کد خبر: ۴۷۶۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱ 12 August 2017
امام جمعه موقت برازجان در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با گرامیداشت سالروز پیروزی قهرمانانه جوانان حزب‌الله لبنان در برابر ارتش تا دندان مسلح و جنایتکار رژیم صهیونیستی اظهار داشت: جوانان حزب‌الله لبنان در جنگ 33 روزه چنان شکستی به دشمن رژیم صهیونیستی دادند که در تاریخ ثبت جهانی شد.

حجت‌الاسلام حسین شیخی رژیم صهیونیستی را نماد ظلم و ستم دانست و تصریح کرد: مسلمانان باید با اتحاد و انسجام خشم و انزجار خودشان را از دشمن و طاغوت زمانه اعلام کنند.

خطیب نماز جمعه برازجان به 26 مرداد ماه سال 1369 سالروز ورود نخستین گروه آزادگان سرافراز به میهن اسلامی بعد از جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: باید قدردان این عزیزان باشیم چرا که برای دفاع از وطن اسیر شدند.

امام جمعه موقت برازجان، مراسم حکم تنفیذ و تحلیف رئیس جمهور را مورد اشاره قرار داد و گفت: این مراسم با شکوه هر چه تمامتر با حضور شخصیت‌های مختلف داخلی و خارجی در شأن نظام اسلامی ایران برگزار شد.

شیخی با اشاره به حواشی برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی گفت: سلفی گرفتن برخی نمایندگان بدون توجه به عرف دیپلماتیک کاری اشتباه و ناصواب بود.

وی با بیان اینکه حرکت برخی نمایندگان در سلفی گرفتن یک حرکت زشت زننده و خطا است افزود: عزت ایران اسلامی از جایگاه مهمی در جهان برخوردار است و نباید عده‌ای این عزت و شأن نظام اسلامی را زیر سوال ببرند.

خطیب نماز جمعه برازجان با تاکید بر توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کرد: معظم‌له 10 توصیه مهم به دولت دوازدهم ارائه کردند که امانت داشتن مسئولیت و امانت‌داری آن، اولویت بندی در برنامه‌ریزی‌ها و هزینه کردها و تلاش برای ریشه کنی فقر و فساد از اهم آنها است.

امام جمعه برازجان با تاکید بر برطرف کردن مشکلات اقتصادی جامعه گفت:حل مشکلات بیکاری، معیشتی و اقتصادی از اعم مطالبات مردم است که دولت دوازدهم باید بر اساس اولویت بندی آنان را برطرف کند.

شوراهای اسلامی شهرهای عسلویه شهرداران توانمند انتخاب کنند

امام جمعه موقت عسلویه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری اظهار داشت: تنفیذ حکم ریاست جمهوری، به دولت مشروعیت می‌دهد و آنرا قانونی می‌کند چراکه رئیس جمهور با رای بالای مردم انتخاب می‌شود اما مشروعیت او به تنفیذ حکم او توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام عباس بحرینی با بیان اینکه اگر حکم رئیس جمهور تنفیذ نشود مشروعیت پیدا نمی‌کند افزود: اگر حکم رئیس جمهور تنفیذ نشود مشروعیت و قانونی نمی‌شود.

خطیب نماز جمعه عسلویه با بیان اینکه کابینه دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است گفت: دولت جدید دارد شکل می‌گیرد و باید بهترین افراد در این کابینه انتخاب کرد و بتوانند منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی را محقق کنند.

امام جمعه موقت عسلویه با بیان اینکه تفکرات و جبهه‌بندی سیاسی و جناحی اگر به منظوری غیر از پیشرفت کشور باشد غلط است گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها تذکر داده‌اند باید یکدست باشیم، وحدت داشته باشیم و در این راستا باید افراد دلسوز و متعهد برای خدمت به مردم انتخاب و از گروه گرایی پرهیز شود.

بحرینی با بیان اینکه متاسفانه این آفت دامن شوراها را هم گرفته است خاطر نشان کرد: شوراهای اسلامی شهرهای عسلویه شهرداران توانمند انتخاب کنند و شهرداری که خوب کار می‌کند باید حمایت و تقویت شود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری سه موضوع معیشت مردم، تعامل صحیح و گسترده با دنیا و مقاومت و ایستادگی مقابل باج خواهی‌های دیگران را به عنوان اولویت دولت دوازدهم عنوان کردند گفت: ایستادگی و مقاومت در مقابل باج خواهی‌های دنیا عامل ایستادگی و مقاومت ملت ایران بوده و دولت دوازدهم باید باقاطعیت این موضوع را دنبال کنند.

نمایندگان مجلس کابینه دولت را با معیار و ارزش‌های انقلاب ارزیابی کنند

امام جمعه موقت خارگ در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تاکید بر توجه به مدیریت جهادی و انقلابی در دولت دوازدهم اظهار داشت: دولت باید فرهنگ مدیریت جهادی و حرکت انقلابی در دولت جدید را متبلور کند تا مشکلات جامعه به ویژه حوزه اقتصاد برطرف شود.

حجت‌الاسلام مهدی حیدری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم حکم تنفیذ رئیس جمهور گفت: سه جهت‌گیری مهم باید در دولت جدید مورد توجه قرار بگیرد که پرداختن به حل مشکلات مردم به ویژه در حوزه اقتصادی و معیشی به عنوان اولویت اصلی از آن جمله است.

خطیب نماز جمعه خارگ تعامل گسترده با جهان را رویکرد اصلی دولت جدید دانست و تاکید کرد: ایستادگی در مقابل سلطه‌گران، استکبار جهانی، رژیم صهیونیستی باید مورد توجه دولت قرار بگیرد.

وی با اشاره به معرفی کابینه دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از نمایندگان انتظار می‌رود کابینه دولت را با معیار و ارزش های انقلاب ارزیابی کنند.

امام جمعه موقت خارگ، با محکوم کردن کشتار زن و کودک در جنایت طالبان در افغانستان و تسلیت شهادت محسن حججی از شهدای مدافع حرم افزود: شهادت رزمنده سرافراز مدافع حرم ، محسن حججی بدست نیروهای تکفیری داعش، بار دیگر خوی وحشیگری این ددمنشان را به تصویر کشید.

حیدری با اشاره به نام‌گذاری 21 مرداد به نام روز حمایت از صنایع کوچک و متوسط گفت: باید برای برطرف کردن کمبودها و مشکلات واحدهای صنعتی کوچک و متوسط که نقش مهمی در تولید و اشتغال دارند بیشتر تلاش شود.

خطیب نماز جمعه خارگ با اشاره به پیروزی حزب الله لبنان بر ارتش غاصب صهیونیستی در جنگ 33 روزه خاطرنشان کرد: در جنگ 33 روزه ارتش رژیم صهیونیستی تمام توان خود را به میدان آورد و آمریکا هم به صهیونیست‌ها کمک کرد و لی نتیجه آن شکست و تلفات سنگین متجاوزان شد.

وی با گرامیداشت 26 مردادماه سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی تصریح کرد: 8 سال دفاع مقدس ملت سر فراز ایران نمونه‌ای از مقاوت و اتحاد اسلامی است و آزادگان در این میدان ضمن اینکه صبر اسلامی را به نمایش گذشتند اقتدار ایران اسلامی را تقویت و آشکار کردند.

ظرفیت‌های داخلی برای تعالی کشور به‌کار گرفته شود

امام جمعه دیلم در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تاکید بر تقویت اتحاد و همدلی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم حکم تنفیذ رئیس جمهور بر همدلی و تعامل در عرصه‌های مختلف تاکید کردند که باید این مهم سرلوحه کار دولت مردان قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام سیدابوالحسن حسینی بوشهری با اشاره به اینکه بیش از هر زمان دیگر نیاز به اتحاد و انسجام است تاکید کرد: ظرفیت‌های داخلی برای تعالی کشور بکار گرفته شود تا زمینه یاس و ناامیدی دشمنان بیش از پیش فراهم شود.

خطیب نماز جمعه دیلم افزود: مقام معظم رهبری در حکم تنفیذ رئیس جمهوری بر اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی و توجه ویژه به موضوع اشتغال و تولید داخلی تاکید کردند.

وی با اشاره به اهمیت توجه به صنایع کوچک اظهار کرد: اگر بخواهیم برای احیا صنعت، تحرک بیشتری شود باید به اشتغال و تولید ملی کمک کنیم و انتظار می‌رود دولت توجه به صنایع کوچک و متوسط را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.

امام جمعه دیلم با بیان اینکه دولت باید کارهای نیمه تمام را تکمیل کند افزود: تکمیل طرح‌های مسکن مهر مستلزم اعتبار لازم است تا این پروژه‌ها که تحقق آن از مطالبات مردم است تکمیل شود.

حسینی‌بوشهری تکمیل طرح‌های اقتصاد مقاومتی، برجام، مبارزه با فساد و مبارزه با نظام سلطه را از دیگر مواردی دانست که باید مد نظر دولت باشد.

وی با انتقاد ازحرکت ناشایست برخی نمایندگان مجلس در سفلی گرفتن بیان کرد: کار کودکانه برخی نمایندگان محجلس در سلفی گرفتن، ایران را تحت‌الشعاع قرار داد و این حرکت کار درستی نبود و نباید به این خطاها دامن زد.

امام جمعه دیلم با اشاره به سالروز ورود نخستین گروه آزادگان سرافراز به میهن اسلامی گفت: آزادگان گرچه امام(ره) ندیدند اما آنان با عشق به امام(ره) مقاومت کردند و این ایثار و فداکاری باید به نسل فعلی و آینده منتقل شود.

حسینی بوشهری با تبریک پیروزی حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه خاطر نشان کرد: پیروزی‌های جبهه مقاومت نشان می‌دهد که این جبهه می‌تواند با دانش، بینش، اندیشه، پشتوانه ایمان و قدرت اعتقاد به خداوند در مقابل بزرگترین قدرت‌های عالم بایستد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار