همایش تجلیل از خبرنگاران شهرستان دیر با حضور مسئولان و خبرنگاران شهرستان دیر در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.
کد خبر: ۴۷۵۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵ 09 August 2017
امام جمعه دیر عصر سه‌شنبه در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگاران طلایه داران جبهه آگاهی، چشم بینا و زبان گویای مردم هستند.

حجت الاسلام سید علی حسینی با بیان اینکه خبرنگاری شغلی ارزشمند و بسیار حساس است، افرود: خبرنگاران در آگاهی بخشی به جامعه اسلامی، فرهنگ سازی در عرصه های مختلف، مبارزه با مفاسد اجتماعی و اقتصادی می‌توانند نقش‌آفرین باشند.

حسینی با بیان اینکه رعایت اصول خبرنگاری و اخلاق حرفه‌ای باید مد نظر همه خبرنگاران قرار گیرد، اظهار داشت: خبرنگاران باید انصاف، حق‌گویی، امانت‌داری و حقیقت‌گویی را رعایت کنند.

امام جمعه دیر با بیان اینکه انتظار ما از خبرنگاران و اصحاب رسانه، انعکاس اطلاعات دقیق، گویا و صحیح برای مردم است، گفت: نقد منصفانه یکی از رسالت‌های خبرنگاری است تا فرصت کافی برای بیان دیدگاه مبتنی بر خرد جمعی فراهم آید.

خبرنگاران پیشتازان عرصه فرهنگی در جامعه هستند

فرماندار شهرستان نیز در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت روز خبرنگار گفت: خبرنگاران پیشتازان عرصه فرهنگی در جامعه هستند.

حمزه اعتماد، انتقاد خبرنگاران را امری سازنده و قابل احترام برشمرد و افزود: خبرنگاران باید به دور از هیاهوی جامعه، با دقت و صحت و براساس واقعیت به انتشار و انعکاس اخبار بپردازند.

اعتماد اظهار داشت: خبرنگاران سرمایه‌های هر جامعه‌ای هستند و هر خبر و هر مطلب آنان یک حرکت تاثیر گذار در جامعه است و خبرنگاران باید با رعایت امانتداری و گزارش‌ها و انعکاس آن به جامعه به رشد و توسعه کشور کمک کنند.

فرماندار دیر به نقش ارزنده خبرنگاران و تأثیر آنان در توسعه و پیشرفت کشور اشاره و بیان کرد: رسالت خبرنگاران در جامعه رسالتی خطیر و ارزشمندی است.

خبرنگاران وقایع جامعه را منعکس کنند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیر نیز در این مراسم ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: سرعت، دقت و صحت از مهم‌ترین مولفه‌های حرفه خبرنگاری برای انتقال رویدادها است.

غلامرضا ناطقی‌پور با اشاره به ارزش قلم و جایگاه آن از خبرنگاران خواست وقایع جامعه را با حفظ اصول حرفه‌ای و امانت‌داری منعکس کنند.

در ادامه تعدادی از خبرنگاران به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند و در پایان با لوح سپاس و هدایایی از خبرنگاران شهرستان تقدیر به عمل آمد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار