معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: پایگاه سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در همه نقاط استان بوشهر در ۲۱ پایگاه ثابت آغاز شده است.
کد خبر: ۴۷۴۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰ 08 August 2017
محمود قاسمی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی حوزه آموزش ابتدایی و استثنایی استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان اظهار داشت: این طرح با هدف ارزیابی و شناسایی اختلالات جسمانی و سطح آمادگی تحصیلی نوآموزان اجرا  شده است.

وی با بیان اینکه نوآموزان بدو ورود به دبستان از نظر بینایی، شنوایی، ضریب هوشی و نمودار رشد مورد سنجش قرار می‌گیرند خاطر نشان کرد: پایگاه سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در همه نقاط استان بوشهر در 21 پایگاه ثابت آغاز شده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر از اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان تا پایان مرداد خبر داد و  تصریح کرد: برای نقاط صعب‌العبور و روستاهایی که در آن پایگاه سنجش قرار ندارد پایگاه‌های سیار  خدمات لازم ارائه می‌کند.

قاسمی با اشاره به اجرای طرح سنجش سلامت پیش دبستانی‌‌های 4 و 5 ساله در مراکز شهرستان‌های استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به ضرورت و اهمیت آموزش و پرورش در دوره پیش دبستانی سنجش و شناسایی به هنگام نوآموزان، گامی مؤثر در ارائه خدمات بهینه در زمینه آموزشی و تربیتی است.

وی، سنجش پیش دبستانی را ابزاری ارزشمند برای شناسایی نوآموزانی که نیاز به حمایت بیشتر در زمینه خدمات آموزشی ترمیمی و جبرانی  دارند دانست و خاطر نشان کرد: در همین راستا در سال تحصیلی جدید در تمامی مراکز شهرستان‌های استان بوشهر، سنجش پیش دبستانی با پوشش 50 درصدی از آغاز سال تحصیلی اجراء می‌شود.

 رئیس اداره اموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر نیز از ایجاد 11 پایگاه سنجش پیش دبستانی‌ها در سطح مراکز شهرستان‌های استان بوشهر خبرداد و افزود: این پایگاه‌ها با تیم تخصصی خدمات لازم به جامعه هدف ارائه می‌کنند.

غلامحسین حسینی بیان کرد: در طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان استان بوشهر نیز 22 هزار نوآموز  تحت پوشش طرح سنجش سلامت قرار می‌‌گیرند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار