رئیس اداره امورتربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر از گسترش برنامه‌های قرآنی در مراکز اوقات فراغت تابستانی استان خبر داد و گفت: در پناه قرآن همه اهداف و برنامه ها محقق می‌شود.
کد خبر: ۴۷۴۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲ 07 August 2017
محمود حقدوست ظهر یکشنبه در بازدید از کلاس های اوقات فراغت و در جمع دانش آموزان دارالقرآن الزهرا(س) منطقه بردخون، اظهار داشت: با بهره گیری از آیات آسمانی و در پناه قرآن همه اهداف و برنامه ها محقق می شود.

وی با اشاره به ضرورت دارد قرآن به متن زندگی ما وارد شود، تاکید کرد: تا زمانی که قرآن به صورت عملی و پژوهشی وارد خانواده ها نشود به متن زندگی هم وارد نمی‌شود و مشکلات جامعه امروز به‌ویژه نسل جوان نیز به نتیجه نمی‌رسد.

حقدوست افزود: تاثیرات قرآن در زندگی انسان قابل توصیف نیست و از لحاظ تاثیرات مادی و معنوی، شرکت در محاقل قرآنی و انس با مفاهیم قرآنی موجب ارتقاء ابعاد زندگی بشر و اعتلاء سلامت جسمانی و روانی انسان خواهد شد.

رئیس اداره امور تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر اصلی‌ترین و مهم‌ترین برنامه‌ های حوزه پرورشی را  توجه به قرآن و فرهنگ سازی شیوه های قرآنی در زندگی دانست و از همه مربیان و دست اندرکاران تعلیم و تربیت خواست در این زمینه تلاش کنند.

وی اضافه کرد: برنامه اوقات فراغت در مناطق ۱۸ گانه استان بوشهر با برنامه ریزی اجرا شده و نزدیک دو هزار در مقاطع مختلف تحصیلی در مراکز تابستانی، دارالقرآن‌ها و مجتمع‌های فرهنگی و تربیتی و اردوگاه‌ها با تلاش مربیان خلاق و علاقه‌مند مشغول به فعالیت و آموزش هستند.

در این بازدید که تعدادی از کارشناسان حوزه پرورشی اداره کل و منطقه نیز حضور داشتند، رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون نیز گفت: رویکرد فعالیت پایگاه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت دانش ‌آموزان منطقه بردخون بر اساس مهارت‌آموزی و کارآفرینی برنامه ریزی شده که بیش از ۳۰۰ دانش‌آموز در برنامه‌های اوقات فراغت آموزش و پرورش منطقه حضور داشته اند.

ظهیر محمودی افزود: ۶ پایگاه اوقات فراغت در کانون فرهنگی تربیتی شهید نامدار، دارالقرآن الزهرا، مجتمع ورزشی و مدارس منطقه فعالیت داشته که شامل۳۱کلاس و ۱۴رشته فرهنگی، هنری و ورزشی است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار