رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از ارائه تسهیلات بانکی با سود تک رقمی برای متقاضیان احداث گلخانه در استان بوشهر خبر داد.
کد خبر: ۴۷۳۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴ 06 August 2017
محمدتقی منوچهری ظهر شنبه در نشست مشترک تولید و اشتغال سازمان جهاد کشاورزی و سپاه استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی محسوب می‌شود و افراد زیادی در این استان در این عرصه اشتغال دارند.

وی اضافه کرد: کشاورزی یکی از مهمترین عرصه‌ها برای توسعه اشتغال و تولید است و حمایت از بخش کشاورزی و توسعه این بخش یکی از برنامه‌های مهم در عرصه اقتصاد مقاومتی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به ارائه تسهیلات بانکی با سود تک رقمی برای متقاضیان احداث گلخانه در استان بوشهر، ادامه داد: تامین اب به عنوان یکی از مهمترین مشکلات عرصه کشاورزی استان بوشهر محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه به دلیل EC بالای آب، کشاورزان برای آبیاری محصولات خود دچار مشکل کم آبی هستند، افزود: مدیریت شرکت شهرک‌های کشاورزی نسبت به شناسایی اراضی مستعد ایجاد گلخانه اقدامات لازم را داشته است و در حال نهایی شدن است.

منوچهری از توسعه پرورش میگو به صورت متراکم به عنوان یکی دیگر از طرح‌ها خبر داد و بیان کرد: این طرح باعث تولید ۲۰ تن محصول در سطح هر هکتار می‌شود و از امسال اجرایی خواهد شد.

وی اظهار داشت: قانون بر پرداخت ۵ درصد از اعتبارات تملک دارایی استان با نظر استاندار به صندوق های خرد زنان روستایی و صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی تاکید دارد.

در پایان این نشست مقرر شد مجموعه سپاه برای استفاده از ظرفیت‌های جهاد کشاورزی برای اشتغال فرزندان و پیشکسوتان، برنامه ریزی اجرایی و گروه بندی مناسب را به عمل آورد و ظرف مدت یک ماه آینده آن را ضمن طرح در کمیسیون مشاوران پس از تایید، برای بررسی و همکاری لازم به سازمان جهاد کشاورزی استان ارائه کنند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار