مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: طرح سمپاشی شترهای استان بوشهر با هدف مبارزه با انگل‌ها اجرا شد.
کد خبر: ۴۷۳۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱ 06 August 2017
محمدصادق یزدان شناس ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سه هزار و ۳۰۰ نفر شتر در قالب ۵۹ گله در استان بوشهر نگهداری و پرورش داده می‌شود و مهمترین نژادهای شتر استان را شترهای دشتی (ذبه)، عربی و ترکی تشکیل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: توسعه شتر و فرآوده‌های آن بویژه شیر شتر با توجه به خواص درمانی آن از مهمترین برنامه‌های معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی است.

یزدان شناس اضافه کرد: میزان تولیدات شترهای استان در سال گذشته، ۹۱ تن گوشت قرمز و ۷ تن کرک شتر بوده و عمده گوشت شتر استان در خارج استان مصرف می‌شود که با توجه به خواص تغذیه‌ای گوشت شتر، ترویج مصرف گوشت شتر در استان ضروری است.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: طرح سمپاشی شترهای استان بوشهر با هدف مبارزه با انگل های خارجی و همچنین جلوگیری از بیماریهای مشترک انسان و دام انجام شد.

وی ادامه داد: در این این طرح که توسط اداره کل دامپزشکی استان بوشهر و با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان اجرا شد، سه هزار و ۳۰۰ نفر شتر استان با استفاده از سم فلومترین که روی کمر شترها ریخته می‌شود، سمپاشی شد.

یزدان شناس اظهار داشت: انگل‌های خارجی از مهمترین عوامل اصلی ایجاد خسارت به شترداران استان بوشهر هستند که باعث ایجاد انواع بیماری‌ها در دام‌ها، کاهش وزن دام و افت شدید کیفیت انواع تولیدات دامی و در نوع شدید باعث مرگ و میر می‌شوند.

وی افزود: با آغاز فصل تابستان و فعالیت کنه‌ها، سمپاشی آنها بسیار ضروری است به همین جهت این طرح در اردیبهشت ماه سالجاری و در شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، دشتی و دیر توسط شبکه‌های دامپزشکی و با همکاری مدیریت جهاد کشاوری شهرستان‌های مذکور اجرا شد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار