مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: از اعتبارات ملی ۳۲۰ میلیارد ریال برای بیابان‌زدایی، آبخیزداری، پیشگیری و مهار سیل از اعتبارات ملی به استان بوشهر تخصیص یافت.
کد خبر: ۴۷۳۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲ 06 August 2017
سهیل مهاجری صبح امروز در نشست مشترک، تولید و اشتغال سازمان جهاد کشاورزی و سپاه استان بوشهر، تقویت مراتع و اراضی منابع طبیعی را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به اجرای طرح‌های آبخیزداری اظهار داشت: استان بوشهر با داشتن بیش از یک‌میلیون هکتار اراضی مرتعی و وجود حوزه‌های آبخیز، اجرای پروژه‌های متعدد آبخیزداری در مراتع  و اراضی منابع طبیعی در دستور کار قرار دارد.

وی، نقش مهم اجرای طرح‌های آبخیزداری در تقویت سفرهای زیر زمینی و بهبود وضعیت تامین آب اراضی کشاورزی مهم دانست و تصریح کرد: طرح آبخیزداری در راستای تقویت سفره‌های زیر زمینی آب اجرا می‌شودکه علاوه بر احیا سفره‌های زیر زمینی نقش مهمی در جلوگیری از  سرازیر شدن سیلاب‌ها به دریا و پیشگیری از خسارات احتمالی مناطق مختلف دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با بیان اینکه عوامل طبیعی مانند اقلیم و سازه مناطق و عوامل انسانی سبب ایجاد بیابان می‌شود گفت: استان بوشهر 330 هزار هکتار اراضی بیابانی دارد که 14 درصد از مساحت استان شامل می‌شود.

مهاجری از احیاء 4 هزار هکتار اراضی بیابانی استان بوشهر خبر داد و  تصریح کرد: امسال 4 هزار هکتار اراضی بیابانی استان بوشهر با روش‌های بیولوژیک و مبتنی بر پوشش گیاهی، بذرکاری و جمع‌آوری هرز آب‌ها و آب‌های ناشی از بارندگی‌ها احیاء می‌شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر اعتبارات استانی از محل اعتبارات ملی اعتبارات لازم تخصیص یافته است افزود: در حوزه اعتبارات  120 میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی تامین شده و در بخش آبخیزداری، پیشگیری و مهار سیل نیز 200 میلیارد ریال تخصیص یافته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: در مجموع  محل از اعتبارات ملی 320 میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی، آبخیزداری، پیشگیری و مهار سیل از اعتبارات ملی به استان بوشهر تخصیص یافت.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار