مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: در راستای تدوین طرح پرورش ماهی در قفس در آب‌های خلیج‌فارس، ۴۰ موافقت اصولی به شیلات استان بوشهر ارائه شده که بخشی از این طرح‌ها امسال اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۴۷۳۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴ 06 August 2017
عباسعلی زنده‌بودی ظهر امروز در نشست مشترک تولید و اشتغال در استان بوشهر با بیان اینکه  ظرفیت‌های استان بوشهر در حوزه تولید و اشتغال مورد توجه قرار دارد اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر در عرصه تولید و اشتغال، طرح‌های آبزی‌پروری است که در این راستا طرح پرورش میگو و ماهی تدوین شده است.

وی با بیان اینکه امسال افزون 4هزار و 400 هکتار اراضی ساحلی برای پرورش میگو اختصاص یافته است افزود: با ذخیره سازی بچه میگو در استخرهای پرورشی پیش بینی تولید بیش از 15 هزار تن میگو شده و این در حالی است که سایت‌های پرورش میگو امسال افزایش یافته است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر به طرح پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر پرداخت و خاطرنشان کرد: نخستین طرح پرورش ماهی در قفس در رودخانه سد رئیسعلی دلواری  با ظرفیت 2 هزار تن اجرایی شد.

زنده‌بودی با اشاره به اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در آبهای خلیج فارس خاطرنشان کرد: در راستای تدوین طرح پرورش ماهی در قفس در آبهای خلیج فارس، 40 موافقت اصولی به شیلات استان بوشهر ارائه شده که بخشی از این طرح‌ها امسال اجرایی می‌شود.

وی تاکید کرد: شیلات استان بوشهر بدون هیچ محدودیتی برای پرورش ماهی در قفس مجوز صادر کرده و محل اجرای طرح را مشخص و متقاضی را برای دریافت تسهیلات بانکی معرفی می‌کند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه  شهرک‌های شیلاتی در استان بوشهر ایجاد می‌شود تصریح کرد: در منطقه مند دشتی مطالعه برای تشکیل شهرک‌های شیلاتی انجام شده که هر فرد با هزینه کمتر بتواند در این شهرک‌ها فعالیت داشته باشد،

زنده‌بودی با اشاره به ظرفیت مطلوب منطقه رودحله برای ایجاد شهرک شیلاتی بیان کرد: در حاشیه رودحله نیز این مطالعات انجام شده اما مشکل اساسی در آنجا پیدا کردن زمین از منابع ملی است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار