معاون اداره‌کل شیلات استان بوشهر گفت: در ۹ روز گذشته صیادان استان بوشهر به وسیله ۱۱۹۰ لنج و قایق صیادی بیش از ۶۴۶ تن میگو صید کردند.
کد خبر: ۴۷۳۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵ 06 August 2017
عباس آهنگرمقدم ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به اینکه صید میگو از پنجم مرداد ماه در آبهای استان بوشهر آغاز شده است اظهار داشت: هشت هزار صیاد با بیش از 700 قایق و 490 لنج صیادی در فعالیت صید میگو در آبهای استان بوشهر شرکت دارند.

وی از صید بیش از 646 تن میگو در استان بوشهر خبرداد و افزود: صیادان استان بوشهر در 9 روز نخست صید، 646 تن میگو صید کردند  که نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر از افزایش 54 درصدی صید میگو خبرداد و گفت: در 9 روز نخست صید میگو سال قبل 418 تن صید کردند که امسال در مدت یاد شده صید میگو در آب‌های ساحلی استان بوشهر 54 درصد افزایش یافته است.

آهنگر مقدم با بیان اینکه بیشتر میگوها در مناطق میانی استان بوشهر  در تنگستان، دشتی و دیر صید شده‌اند خاطر نشان کرد:  مجوز صید لنج‎ها در شمال استان بوشهر به جای چهار روزه، شش روزه صادر می‌شود تا بتوانند خود را به صیدگاه‌ها برسانند.

وی، با اشاره به اینکه در روزهای نخست صید میگوها در عمق 20 متری بوده‌اند، بیان کرد: اکنون بیشتر میگوها در عمق 10 تا 20 متر هستند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات بوشهر، مناطق ‌ممنوعه صید را هم زیستگا‌ه‌های طبیعی میگو در محدوده نیروگاه بوشهر تا دلوار و منطقه مُطاف در دیر و زیستگاه‌های مصنوعی این آبزی در مُنگُف، یَروَل، خارگو، دیر و گناوه عنوان کرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار