معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: دستگاه پیشرفته جی. سی. مس. برای تعیین بقایای سموم دفع آفات نباتی در آزمایشگاه کنترل غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۴۷۱۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲ 02 August 2017
یحیی رضایی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه آزمایشگاه کنترل غذا و داروی بوشهر از ظرفیت مهم و جایگاه برتری در کشور برخوردار است اظهار داشت: عملکردهای واقعی سالانه هر آزمایشگاه و پیشرفت‌های سالانه و الزامات عملیات خوب آزمایشگاهی ارزیابی می‌شود.

وی  از راه‌اندازی دستگاه پیشرفته جی.سی.مس.در آزمایشگاه کنترل غذا و دارو بوشهر خبر داد و افزود:دستگاه پیشرفته جی. سی. مس. برای تعیین بقایای سموم دفع آفات نباتی در آزمایشگاه کنترل غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر راه‌اندازی شده است.

معاون غذا دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، در خصوص ویژگی‌های دستگاه یاد شده اظهار کرد: ضرورت کار با این دستگاه از اهمیت بالایی برخوردار است، از این دستگاه برای جداسازی و شناسایی ترکیبات مختلف استفاده می‌شود که در شرایط بهینه قابلیت تعیین مقادیر بسیار کم را دارا می‌باشد.

رضایی بیان کرد: یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های مورداستفاده در آنالیز دستگاهی، روش کروماتوگرافی گازی- طیف‌سنج جرمی است که ترکیبات، پس از جداسازی، با استفاده از طیف‌سنج جرمی شناسایی می‌شوند.

وی  تصریح کرد: امروزه، دستگاه یاد شده در حوزه‌های مختلف علوم شیمی تجزیه، شیمی آلی، شیمی دریا، محیط‌زیست و بیشتر در شاخه‌های مختلف شیمی، کشاورزی و داروسازی کاربرد وسیعی دارد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار