معاون ترویج موسسه تحقیقاتی علوم شیلات کشور با بیان اینکه بیشترین اراضی پرورش میگو در کشور در استان بوشهر قرار دارد گفت: ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی ساحلی تحت پوشش پرورش میگو است که ۴ هزار و ۴۰۰ هکتار آن در استان بوشهر قرار دارد.
کد خبر: ۴۷۱۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳ 02 August 2017
همایون حسین‌زاده صحافی پیش از ظهر امروز در نشست با مسئولان شیلات، جهاد کشاورزی و دامپزشکی استان بوشهر با تاکید بر نقش مهم این استان در عرصه شیلات و آبزی‌پروری اظهار داشت: استان ساحلی بوشهر از ظرفیت مهمی در عرصه آبزی‌پروری دارد که در حال حاضر بخش عمده‌ای از میگوی پرورشی کشور از این استان تولید و صادر می‌شود.

وی با اشاره به مساحت اراضی پرورش میگو در کشور افزود: 9 هزار و 500 هکتار از اراضی ساحلی کشور تحت پوشش پرورش میگو است که 4 هزار و 400 هکتار آن در استان بوشهر قرار دارد.

معاون ترویج موسسه تحقیقاتی علوم شیلاتی کشور با بیان اینکه استان‌های ساحلی جنوب کشور و استان گلستان در شمال تولیدکنندگان میگوی پرورشی هستند تصریح کرد: تولیدات اراضی پرورشی میگو استان‌های جنوبی و شمالی، علاوه بر مصرف داخلی به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، آسیای جنوب شرقی و اتحادیه اروپا صادر می‌شود.

وی از تولید 30 هزار تن میگو در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده امسال 30 هزار تن میگوی پرورشی در کشور  تولید می‌شود که 50 درصد آن به میزان 15 هزار تن در مزارع پرورش میگوی استان بوشهر تولید می‌شود.

معاون ترویج موسسه تحقیقاتی علوم شیلاتی کشور با اشاره به عوامل تاثیرگذار در کاهش تولید میگوی پرورشی گفت: بیماری‌های لکه سفید و سرقرمزی میگو از بیماری‌های شایع در مزارع است که در صورت شیوع، تلفات سنگینی به میگوها وارد می‌کند.

حسین زاده صحافی با بیان اینکه بیماری لکه سفید در سال‌های اخیر در بسیاری از کشورهای تولید‌کننده میگوی پرورشی کاهش تولید را در پی داشته است تاکید کرد: خوشبختانه استان بوشهر گام‌های خوبی برای کنترل این بیماری برداشته است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار