مدیر کل انتقال خون استان بوشهر با بیان اینکه در اهدا خون این استان جزء شش استان برتر کشور است گفت: از ۴۵ هزار نفر مراجعه کننده به پایگاه‌های انتقال خون استان بوشهر، ۳۵ هزار نفر خون حیات بخش خود را اهداء کرده‌اند.
کد خبر: ۴۷۰۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶ 01 August 2017
کرامت ناموری بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران به جایگاه اهداءکنندگان خون در حل مشکلات نیازمندان به این ماده حیاتی اشاره کرد و  اظهار داشت: اهدا کنندگان خون به عنوان سرمایه‌های معنوی و ارزشمند جامعه، برای تامین خون سالم هستند که جایگاه مهمی در جامعه دارند.

وی از فعالیت 4 پایگاه انتقال خون استان بوشهر در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: 4 پایگاه انتقال خون در شهرهای بوشهر، برازجان، گناوه و کنگان فعالیت می‌کنند و در مواقع ضروری پایگاه سیار انتقال خون به نقاط مختلف استان بوشهر اعزام می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر با اشاره به اینکه روزانه بین 60 تا 70 نفر برای اهداء خون حیات‌بخش خود به پایگاه‌های انتقال خون استان بوشهر مراجعه می‌کنند، خاطر‌نشان کرد: شاخص اهداء خون در کشور 27 دریک‌هزار است این میزان در استان بوشهر بالاتر و 30 در هر یک‌هزار نفر است.

ناموری با اشاره به اینکه خون اهدایی در بخش‌های مختلف مصرف می‌شود تصریح کرد: بیماران تالاسمی، تصادفی، سرطانی، هموفیلی و افرادی که عمل جراحی دارند بیشترین  دریافت‌کنندگان خون در استان بوشهر هستند.

وی با بیان اینکه پارسال استان بوشهر در اهدا خون جزء شش استان برتر کشور بود، افزود: پارسال 45 هزار نفر برای اهدای خون به مراکز خون‌گیری استان بوشهر مراجعه کردند که 35 هزار نفر موفق به اهداء خون شدند.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر با اشاره به سن مناسب اهداء خون گفت: سن مناسب برای اهدا خون 18 تا 60 سال است که بیشترین گروه سنی در اهداء خون در استان بوشهر جوانان هستند.

ناموری، 61 درصد اهداء کنندگان خون در استان  بوشهر را مستمر دانست و تصریح کرد: میانگین اهداء خون به صورت مستمر در کشور 51 درصد است که این رقم در استان بوشهر 61 درصد ثبت شده است.

وی با بیان اینکه اهداء کنندگان گروه خونی مثبت بیش از  منفی است تصریح کرد: بدون شک مصرف گروه خونی مثبت بیش از منفی است و این در حالی است که به گروه‌های خونی منفی هم نیاز مبرم پایگاه انتقال خون استان بوشهر است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار