نماینده مردم شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر در مجلس گفت: وزارت بهداشت، برای حل مشکلات درمانی و تخصصی شهرستان عسلویه سهمیه ویژه کنکور سراسری در رشته‌های پزشکی اختصاص دهد.
کد خبر: ۴۷۰۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳ 01 August 2017
سکینه الماسی ظهر امروز در نشست با رئیس شبکه بهداشت و درمان عسلویه با اشاره به توانمندی نیروهای بومی درمانی شهرستان عسلویه و ارائه خدمات مطلوب آنان به جامعه هدف اظهار داشت: در سفر وزیر بهداشت به شهرستان عسلویه، از نیروهای متخصص و توانمند بومی این شهرستان در حوزه سلامت بسیار شگفت زده شد‌.

وی با بیان اینکه ذهنیت مجموعه استان بوشهر و حتی کشور باید نسبت به نیروهای بومی عسلویه تغییر کند‌، افزود: در این شهرستان هم مردان و هم زنان توانمندی‌های به‌سزایی دارند که می‌توانند در سیستم مدیریت شهرستان عسلویه  و استان بوشهر کار آمد عمل کنند‌.

نماینده  مردم شهرستان‌های دیر، کنگان، عسلویه و جم در مجلس ‌‌با بیان اینکه مردم اهل‌تسنن عسلویه همیشه در همه صحنه‌ها حضور داشته‌اند اظهار داشت: مردم عسلویه با رای حداکثری خود به دولت تدبیر و امید صداقت و وفاداری خودشان را به نظام ثابت کردند.

وی با بیان اینکه حضور صنعت در عسلویه خیلی چیزها از جمله صید و هوای پاک را از مردم ساکن در این شهرستان گرفته تاکید کرد: بااین آثار منفی که از صنعت مستقر در عسلویه گریبانگیر مردم شده ‌پس صنعت باید به نیروهای بومی این شهرستان اجازه دهد تا آنها هم در صنعت نقش ایفا کنند‌.

الماسی با تاکید بر توجه به محرومیت‌زدایی در عسلویه، ضرورت اختصاص سهمیه رشته‌های پزشکی در کنکور سراسری مورد اشاره قرار داد و افزود: وزارت بهداشت برای حل مشکلات درمانی و تخصصی عسلویه سهمیه ویژه کنکور سراسری در رشته‌های پزشکی اختصاص دهد.

نماینده مردم شهرستان‌های دیر، کنگان، عسلویه و جم در مجلس خاطرنشان کرد: همانگونه که برای سیستان و بلوچستان و هرمزگان در کنکور سراسری سهمیه ویژه در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دیگر رشته‌های زیر گروه پزشکی از قبیل بینائی سنجی، شنوائی‌سنجی، فیزیوتراپی، مامائی، علوم آزمایشگاهی، پرستاری، فوریت‌ها، بهداشت عمومی در نظر گرفته شده ما نیز خواستار این سهمیه هستیم. باید از همین مدیران و نیروهای بومی حمایت  شود و در همه شئونات از جمله صنعت از آنان بهره‌مند شد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار