نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: جوانان استان بوشهر در اولویت اشتغال صنایع باشند.
کد خبر: ۴۶۹۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹ 31 July 2017
محمد باقر سعادت عصر یکشنبه در نشست با مسئولان فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: توسعه اشتغال و رفع مشکل بیکاری نیازمند توسعه مهارت‌آموزی است و سازمان فنی و حرفه‌ای نقش بسیار مهمی در این زمینه دارد.

وی بر لزوم تلاش ویژه برای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در شهرستان دشتستان، تصریح کرد: دولت باید نگاه ویژه‌ای به مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای داشته باشد و یکی از راهکارهای برون‌رفت از مشکل بیکاری را توسعه مهارت‌آموزی می‌داند.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی خواستار نهادینه‌سازی فرهنگ مهارت‌آموزی در جامعه شد و افزود: باید مهارت‌های مختلف متناسب با نیازهای بازار کار و صنایع استان توسعه یابد و شاهد توسعه اشتغال باشیم.

وی با بیان اینکه توانمند بودن مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای نقشی اساسی در توسعه و ترویج مهارت آموزی دارد، اضافه کرد: تلاش برای پیشرفت و توسعه علمی و فنی شهرستان و توجه به مهارت‌آموزی در بستر آموزش فنی و حرفه‌ای به‌عنوان تاثیرگذارترین نهاد آموزش فنی ضروری است.

سعادت خواستار ایجاد زمینه‌های ورود دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شد و بیان کرد: افراد پیش از ورود به بازار کار باید با محیط کار واقعی آشنا شوند تا هنگام اشتغال کارایی بیشتری داشته باشند.

وی به برخی از مشکلات در مسیر اشتغال جوانان استان بوشهر در مناطق ویژه اقتصادی اشاره کرد و افزود: متاسفانه با وجود تمام اعتراضات و تلاش‌های بنده و سایر نمایندگان استان و همچنین استاندار بوشهر برای اصلاح روند استخدام در استان هنوز این روند دچار معضلات بسیاری است.

سعادت گفت: مبارزه با استخدام نیروی غیر بومی سخت است زیرا ریشه در گذشته دارد و متاسفانه زمانی که واحدهای مناطق ویژه اقتصادی استان تاسیس شد به علت نبود نیروی متخصص بومی برای پست‌های مدیریتی این پست‌ها به افراد غیربومی سپرده شده و هنوز این چرخه ادامه دارد.

وی از تلاش برای اصلاح این روند خبر داد و اضافه کرد: همراه با دیگر مسئولان و نمایندگان استان تلاش ویژه‌ای در این زمینه داریم و خواستار اشتغال حداکثری نیروهای استان بوشهر هستیم.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار