معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر گفت: ۸ هزار صیاد بوشهری با ۴۵۰ فروند لنج، صید میگو را از طلوع صبح امروز در آبهای خلیج فارس محدوده این استان آغاز کردند.
کد خبر: ۴۶۹۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶ 30 July 2017
عباس آهنگرمقدم در گفت‌وگو با خبرنگار در بوشهر، با بیان اینکه صید آبزیان یکی از ظرفیت‌‌های مهم استان بوشهر است اظهار داشت:  استان ساحلی بوشهر نقشی مهم در صید و صیادی دارد و سالانه افزون بر 58 هزار تن انواع آبزیان توسط صیادان این استان صید و به بازار فروش عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه افزون بر 8 هزار نفر در امر صید و صیادی در استان بوشهر فعالیت می‌کنند خاطر نشان کرد: با احتساب فروشندگان و صنایع فرآوری آبزیان و خانواده آنان بخش عظیمی از جمعیت این استان از طریق صید و صیادی ارتزاق می‌کنند.


معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر از آغاز صید میگو در آبهای استان بوشهر خبرداد و گفت: صید میگو در سواحل خلیج فارس  و صیدگاه‌های استان بوشهر آغاز شده و شناورهای صیادی از 25 بندر برای صید این آبزی راهی دریا شدند.

آهنگرمقدم با بیان اینکه صید میگو لنج‌ها از صبح امروز 7 مرداد ماه آغاز شده افزود: 8 هزار صیاد بوشهری با 450 فروند لنج، صید میگو را از طلوع صبح امروز  در آبهای خلیج فارس محدوده این استان آغاز کردند.


وی با اشاره به صدور مجوز صید 4 و 6 روزه برای هر سفر لنج‌ها خاطر نشان کرد: مجوز صید میگوی این شناورها برای منطقه میانی و جنوبی استان بوشهر چهار روزه و برای لنج‌های مناطق شمالی استان بوشهر شش‌روزه صادر شده است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر با اشاره به ارزیابی میزان صید میگو افزود: براساس ارزیابی‌های پژوهشکده میگوی استان بوشهر پیش بینی می‌شود صید میگو در این استان همانند سال قبل باشد.


آهنگر مقدم با تاکید بر این نکته که زمان صید میگو بر اساس ارزیابی و تحقیقات پژوهشکده میگو  تعیین می‌شود گفت: صیادان  استان بوشهر هرسال بر اساس  ارزیابی و تحقیقات پژوهشکده میگو  و تصویب در کمیته مدیریت صید، به صید میگو می‌پردازند.

وی، فعالیت قایق‌های صیادی استان بوشهر برای صید میگو در خلیج فارس را مورد اشاره قرار داد و  خاطر نشان کرد:  قایق‌های صیادی استان بوشهر از 5 مرداد صید میگو در آبهای استان بوشهر آغاز کرده‌اند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر، سفردریایی قایق‌ها برای صید میگو را 24 و 48 ساعت اعلام کرد و  افزود: برای قایق‌های صیادی با موتور بنزینی مجوز 24 ساعته و برای قایق‌های با موتور سوخت گازوئیل 48 ساعته مجوز صید میگو صادر می‌شود.


آهنگرمقدم افزود: شناورهای صیادی موظف هستند از زمان خروج از اسکله صیادی براساس تعیین زمان در مجوز به صید اقدام کنند.

با بیان اینکه بنادر 28 گانه صیادی به صیادان خدمات مختلف ارائه می‌دهند خاطرنشان کرد:  28 بندر صیادی در استان بوشهر  وجود دارد که در این بنادر ضمن خدمات مختلف، سوخت مورد نیاز شناورها را تامین می‌کنند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر،  از مناطق ممنوعه برای صید میگو خبرداد و گفت: برخی مناطق که  محل تخم‌ریزی و زیستگاه طبیعی و مصنوعی آبزیان مانند منگف، یرول، دیر، خارگ و گناوه هستند برای صید میگو ممنوع شده است.

آهنگرمقدم بیان کرد: علاه بر مکان‌های یاد شده، صید میگو در اعماق زیر پنج متر دریا و اطراف مطاف خور ایاز در شهرستان دیر  و اطراف نیروگاه اتمی ممنوع است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار