رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهرگفت: تحقق مطالبات مردم یکی از مهم‌ترین اولویت‌های استان بوشهر است که در این راستا مطالبه‌گری فعالان اجتماعی باید پیوست سلامت استان بوشهر باشد.
کد خبر: ۴۶۷۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸ 26 July 2017
علیرضا رئیسی صبح امروز در جمع فعالان اجتماعی بوشهر با تاکید بر تحقق مطالبات مردم در عرصه سلامت و بهداشتی اظهار داشت: پیگیری سیاست‌های بهداشتی استان بوشهر نباید از طرف مردم به فراموشی سپرده شود.

وی با تقدیر از حرکت فعالان اجتماعی استان بوشهرگفت: ازجمله مشکلات استان بوشهر دیدگاه ما به مطالبه‌گری است و خوشبختانه نگاه مطالبه‌گرانه مردم و حرکت فعالان اجتماعی به شکلی پیش می‌رود که نشان از به بلوغ رسیدن این حرکت در جامعه می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تاکید بر مشارکت دستگاه‌های ذیربط در تحقق مطالبات بهداشتی درمانی مردم تصریح کرد: وزارت بهداشت و درمان تنها متولی 25 درصد از مؤلفه‌های مؤثر بر سلامت است چراکه برخی مأموریت‌ها بین سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف تقسیم و تبیین وظایف شده است.

رئیسی گفت: برای ورود به برخی موارد نظیر برخورد با اغذیه‌فروشی‌های سیار و یا شناگاه آلوده اختیار دانشگاه تنها در حوزه اخطار و اعلام به سایر دستگاه‌های متولی است.

وی بابیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی برای ورود به برخی موضوع‌ها نیازمند اخذ مجوز از ضابط قضایی است خاطرنشان کرد: تنها در مراکزی می‌توانیم اقدام به تذکر و تعطیلی کنیم که دارای مجوز کسب باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با انتقاد از وجود سبک نامناسب زندگی و کم‌تحرکی مردم خاطر نشان کرد: متأسفانه شاهد ترویج سبک نامناسب زندگی و افزایش کم‌تحرکی در میان مردم استان بوشهر هستیم و این زنگ خطری برای سلامت مردم است.

رئیسی با تاکید بر توجه به پیوست سلامت در طرح‌های مختلف تصریح کرد: مهم‌ترین موضوع مطالبه‌گری فعالان اجتماعی باید پیوست سلامت استان بوشهر باشد.

وی بیان کرد: اگر یک موضوع برای مطالبه گری در میان مردم و فعالان اجتماعی مطرح باشد آن موضوع پیوست سلامت صنایع استان بوشهر است.

رئیسی بابیان ضرورت توجه به‌سلامت عمومی گفت: با اجرای پیوست سلامت صنایع در استان می‌توانیم کیفیت سلامت جامعه را همگام با توسعه صنعت پیش برد.

وی با تشریح بخش‌هایی از برنامه ششم توسعه گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت عدالت در دسترسی خدمات درمانی بیشتر شد اما تأمین منابع مالی طرح بر اساس برنامه پیش‌بینی‌شده پیش نرفت بااین‌وجود در برنامه ششم توسعه منابع پایدار پیش‌بینی‌شده با جدیّت پیگیری می‌شود تا با عملیاتی شدن آن شاهد افزایش کیفیت خدمات و ترغیب پزشکان به ماندگاری در مناطق محروم شویم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار