جشنواره غذاهای بومی محلی آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای بوشهر شامل انواع شیرینی‌ها و غذاهایی که با استفاده از تولیدات کشاورزی و دامی طبخ می‌شود به مناسبت هفته ملی مهارت افتتاح شد.
کد خبر: ۴۶۷۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶ 26 July 2017
معاون فنی و آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر بعدازظهر امروز در مراسم افتتاح جشنواره غذاهای محلی بوشهر ضمن گرامیداشت هفته مهارت با بیان اینکه این جشنواره با تلاش کارآموزان آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای شیما شهر بوشهر برگزار شده است، اظهار داشت: جشنواره غذای بومی و محلی فرصتی مغتنم برای آشنایی خانواده‌ها با غذای سالم و برچیده شدن غذاهای فست فودی و آماده و تشویق خانواده‌ها به استفاده از غذای سالم است.

احمد لیراوی با بیان اینکه این جشنواره‌ها سبب احیاء سنت‌ها و انتقال آنها به نسل‌های آینده می‌شود تصریح کرد: این جشنواره‌ها سبب ترویج فرهنگ استفاده از غذای سالم و جلوگیری از شیوع انواع بیماری‌ها مانند سرطان‌ها در بین افراد جامعه می‌شود.


وی ارتقاء سطح  توانمندی زنان به کمک آموزش‌های فنی و مهارتی و بر اساس استانداردهای جهانی را سبب افزایش میزان نقش آفرینی زنان در امر کار، تولید، آبادانی و توسعه استان دانست و افزود : برنامه ریزی برای ارائه آموزش‌های متناسب با سطح توانایی زنان و بر اساس نیاز بازار کار منطقه از موضوعات مورد توجه آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر است.

معاون فنی و آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر با تاکید بر توجه به توانمندسازی زنان خاطر نشان کرد: توانمند سازی زنان به وسیله آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند راه حل مناسبی برای تقویت اقتصاد خانواده باشد.


وی با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی در راستای برگزاری جشنواره‌های استانی و کشوری در بخش خصوصی وجود دارد اظهار داشت: با توانمندسازی بانوان با آموزش‌های بازار محور با هدف آموزش، تولید، بازاریابی و فروش و توجه به اهمیت آموزش منجر به تولید محصولات در قالب مشاغل خانگی می‌توان جشنواره‌ای در این استان  برگزار کرد.


لیراوی تاکید کرد: توانمند سازی بانوان با کمک فنی و حرفه‌ای نقش مهمی در فروش محصولات و افزایش اعتماد به نفس در افراد دارد.

جشنواره غذاهای بومی محلی آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای بوشهر شامل انواع شیرینی‌ها و غذاهایی که با استفاده از تولیدات کشاورزی و دامی طبخ می‌شود درهفته ملی مهارت افتتاح شد.


در جشنواره غذاهای بومی محلی یاد شده انواع شیرینی‌ها، نان‌های محلی و سنتی و انواع غذاهایی که با استفاده از تولیدات کشاورزی و دامی طبخ می‌شود، تهیه و عرضه شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار