معاون اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: نخستین آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای صنعت ایمنی، بهداشت و محیط زیست همزمان با هفته مهارت برای توانمندسازی نیروی مورد نیاز صنایع استان بوشهر افتتاح شد.
کد خبر: ۴۶۷۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱ 26 July 2017
احمد لیراوی بعدازظهر امروز در مراسم افتتاح آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای صنعت ایمنی استان بوشهر ضمن گرامیداشت هفته ملی مهارت اظهار داشت: افتتاح این مجتمع آموزشی در راستای تامین نیازهای استان بوشهر با توجه به گستردگی صنایع نفت و گاز و صنایع تولیدی با هدف ارائه خدمات  فنی و مهندسی، آزمایشگاهی‌، آموزشی و مشاوره‌ای در حوزه ایمنی، بهداشت و محیط زیست  است.

وی با اشاره به لزوم حمایت از بخش خصوصی گفت: کلید ایجاد اشتغال پایدار در داشتن مهارت لازم بوده که بخش مهمی از آن توسط آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه‌ای صورت می‌پذیرد.

لیراوی با بیان اینکه آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای نقطه قوت آموزش‌های مهارتی هستند افزود: آموزش‌های فنی وحرفه‌ای از ارکان اقتصاد مقاومتی بوده که در نهایت منجر به خودکفایی اقتصادی در کشور می‌شود و افتتاح نظیر این آموزشگاه‌ها که در راستای ایجاد اشتغال پایدار گام برمی‌دارند نقش مهمی در اشتغال‌زایی دارد‌.

معاون فنی و آموزشی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر با اشاره به اینکه لازمه پایداری افراد در مشاغل مهارت است‌، خاطر‌نشان کرد: در حال حاضر با توجه به موج مدرک‌گرایی فرهنگ مهارت آموزی آسیب دیده و نیاز هست که احیاء شود چراکه در بسیاری از موارد کار موجود است اما نیروی توانمند و ماهر وجود ندارد.

وی ار ارائه 3.5 میلیون نفر ساعت آموزش مهارتی در استان بوشهر خبر‌داد و تصریح کرد: 25 هزار نفرکارآموز امسال در قالب 3.5 میلیون نفر ساعت آموزش‌، در90 رشته و 270 مهارت‌افزایی می‌شوند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار