استاندار بوشهر با اشاره به افزایش اعتبارات عمرانی شهرستان گناوه گفت: با پیگیری‌های انجام شده طرح ته‌لنجی و کالای همراه ملوان استان بوشهر دوشنبه آینده در کمیسیون اقتصادی دولت بررسی و معافیت‌های ملوانی مشخص می‌شود.
کد خبر: ۴۶۷۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 26 July 2017
مصطفی سالاری صبح امروز در نشست با فعالان سیاسی اجتماعی شهرستان گناوه با اشاره به مزیت‌های هم‌اندیشی با قشرهای مختلف مردم اظهار داشت: برگزاری نشست‌های هم‌‌اندیشی با فعالان شهرستان‌های استان بوشهر این مزیت مهم را دارد تا دیدگاه‌ها و نظرات مردم استان بوشهر را از زبان نخبگان بشنویم تا ضمن افزایش آگاهی در تصمیم‌گیری‌ها از آنها استفاده شود.

وی با بیان اینکه فضای همدلی میان نیروهای سیاسی گناوه در انتخابات 96 کم‌نظیر بود تصریح کرد: برای صیانت از حقوق مردم از حداکثر اختیارات استفاده می‌کنم.

استاندار بوشهر، با اشاره به اجرای طرح‌های عمران روستایی بیان کرد: در حوزه روستایی استان بوشهر، دولت تدبیر و امید با اجرای 3 تا 4 پروژه در هر روستا، خدمات ماندگاری انجام داده که در این عرصه استان بوشهر رتبه نخست کشور بدست آورد.

سالاری افزود: در اجرای طرح‌های حوزه روستایی استان بوشهر، نقش شوراها، دهیاری‌ها و مردم در تامین زمین و نظارت بر اجرای پروژه‌ها ارزنده بود.

وی با طرح این سوال که چگونه می‌توان تعامل دولت و مردم را تقویت کرد افزود: نخبگان و فعالان اجتماعی سیاسی باید با فعالیت حزبی در حوزه سیاسی و اجتماعی و عضویت در سمن‌ها و اتحادیه‌های صنفی، حلقه واسط مردم با دولت باشند که قطعا به ارتباط بهتر مردم با دولت و کاهش مشکلات می‌انجامد.

استاندار بوشهر با تاکید بر نقش مهم و موثر سازمان‌های مردم نهاد در اجرای طرح‌های مختلف خاطر نشان کرد: دولت به تنهایی نمی‌تواند بسیاری از کارها را انجام دهد و اگر سمن‌ها تقویت شوند ضمن توسعه فرهنگ مشارکت مدنی شرائط عمومی بهبود می‌یابد.

سالاری به اعتبار استانی اختصاص یافته شهرستان گناوه اشاره کرد و گفت: در سال 1394 اعتبارات عمرانی شهرستان گناوه از محل اعتبارات استانی 31 میلیارد ریال تخصیص یافت که این اعتبار در سال گذشته به 37 میلیارد تومان افزایش یافت.

وی با اشاره به افزایش اعتبارات  عمرانی گناوه در سال 1396  تصریح کرد: از 37 میلیارد تومان اعتبارات مصوب عمرانی شهرستان گناوه در سال گذشته این رقم امسال با افزایش حدود 2 برابری به 70 میلیارد تومان رسید و مصوب شد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه بیشترین طرح راهسازی استان بوشهر در گناوه اجراء شده است خاطر نشان کرد: توسعه  اجرای طرح‌ زیر ساخت‌های ارتباط جاده‌ای و مواصلاتی، نقش محوری در توسعه همه جانبه این منطقه دارد.

سالاری تصریح کرد: راه‌اندازی صنایع پردازش در بنادر استان بوشهر با واردات به صورت فله و بسته‌بندی با برند بومی و توزیع در سطح کشور می‌تواند به رونق اقتصادی و رشد اشتغال‌زایی در شهرک‌های صنعتی استان بوشهر بیانجامد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های درمانی و خدمات پزشکی در گناوه با انتقال بیمارستان این شهر به مرکز شهر بهبود می‌یابد خاطر نشان کرد: برای دسترسی بهتر مردم از بیمارستان گناوه،در یک برنامه‌ تدریجی، این مرکز درمانی به مرکز شهر منتقل می‌شود.

استاندار بوشهر با اشاره به بررسی طرح ته‌لنجی در کمیسیون اقتصادی دولت گفت: برای تصویب طرح ته‌لنجی پیگیری‌های مکرری انجام شده که دوشنبه آینده در کمیسیون اقتصادی دولت بررسی و نتیجه نهایی معافیت‌های ملوانی در خواست شده، مشخص می‌شود.

سالاری در این نشست خواستار  همکاری با آموزش و پرورش  و مشارکت مردم و فعالان اجتماعی  در طرح‌های تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان شد و افزود:  از دانش‌آموزان ممتاز و برتر شهرستان گناوه بزودی با سفر به این شهرستان تجلیل می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار