مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان بوشهر گفت: همایش بزرگداشت ۹ امامزاده شاخص استان بوشهر در پنجم ذی القعده برگزار می شود.
کد خبر: ۴۶۷۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 26 July 2017
حجت‌الاسلام محمدیان صبح سه شنبه پس از بازدید ازبقاع  متبرکه وموقوفات شهرستان دشتی ضمن عرض تبریک ایام دهه کرامت اظهار کرد: همایش بزرگداشت ۹امامزاده شاخص استان بوشهر در پنجم ذی القعده برگزار می شود.

وی با اشاره به نامگذاری پنجم ذی القعده به روز تجلیل از امامزادگان وبقاع متبرکه درباره برگزاری همایش امامزادگان و بقاع متبرکه گفت: این همایش در سراسرامامزادگان و بقاع استان پنجم ذیقعده برگزار می‌شود و مراسم شاخص استان در بقعه متبرکه عبدالمهیمن(ع) شهرستان بوشهر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه بوشهر افزود:  این مراسم که در روز شنبه هفتم مرداد ماه و همزمان با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء برگزار می‌شود با سخنرانی سخنرانان برتر استان و در ادامه شاهد تلاوت کلام وحی توسط قاریان ممتاز و بین‌المللی، اجرای سرود و تواشیح توسط گروه‌های همخوانی و مولودی خوانی و مدیحه ثرایی توسط مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) خواهیم بود.

محمدیان بیان کرد: در این همایش از برترین‌های قرآنی، فعالان و هیئت امناء، خدام ثابت، خادمین افتخاری، روحانیون، خیران بقعه ساز، اعضای شورای مراکز فرهنگی و قرآنی و مسئولان همکاری کننده با امامزادگان و بقاع متبرکه تقدیر می شود.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) امامزادگان و بقاع متبرکه را مایه آرامش مردم می‌دانستند، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری باید امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تبدیل شوند،واهداف مهم این همایش را می توان ترویج فرهنگ زیارت در میان آحاد مختلف جامعه ،تقویت باور های دینی جوانان وترویج مودت به اهل البیت(ع) ،معرفی امامزادگان به عنوان پایگاه فرهنگی وکلاس های آموزشی _پرورشی وعمل به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی را برشمرد ،همچنین در سال‌های گذشته نیز این همایش بطور منظم اجرا می گردیده است که امسال شاهد برگزاری پنجمین سال متوالی آن خواهیم بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر اظهار کرد: در ۳۱ استان کشور ۸۷۱۳ امامزاده و بقعه متبرکه داریم که از این تعداد ۳۸۵ بقعه آن در بوشهر است و ۱۱ بقعه متبرکه از۸ شهر استان بوشهر جزء امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص کشور هستند.

محمدیان افزود: در طول دهه کرامت ویژه برنامه های منظمی اجرا میشود که از  مهمترین آنها می توان به آذین بندی و چراغانی بهمراه برگزاری جشن روز دختر و میلاد حضرت معصومه (س) در ۵۸ بقعه متبرکه، تقدیر از مربیان ودانش آموزان طرح تابستانه نشاط معنوی دربقاع متبرکه، توزیع بروشور معرفی امامزادگان شاخص استان، برپایی نمایشگاه (در شادی اهل البیت(ع)شاد باشیم) در ۱۳۰طرح تابلو کلام معصومین(ص)،برگزاری جشن میلاد هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت در امامزادگان وبقاع متبرکه استان نام برد.

محمدیان اضافه کرد: از مهمترین برنامه ای دیگر این اداره کل در مردادماه می توان به برگزاری مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه  که سیزده مرداد ماه در حسینیه ابوالفضل(ع) سه راه بازرگانی  بارقابت ۱۸۰نفر اجرا می شود اشاره کرد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار