نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: شبکه توزیع برق دشتی و تنگستان تقویت می شود .
کد خبر: ۴۶۶۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸ 25 July 2017
سید کمال الدین شهریاری در گفتگو با خبرنگار اظهار داشت: برق رسانی و آب رسانی به مناطق مختلف دشتی و تنگستان از مهمترین مسائل و مشکلات این دو شهرستان است و از بدو شروع کار مجلس دهم، به طرق مختلف منجمله تذکرات کتبی و شفاهی، دیدارهای مستقیم و غیره مورد پیگیری قرار گرفته است.

وی افزود: بیشترین تذکرات ما در یکسال گذشته به وزارت نیرو برای مسئله برق و آب بوده و در آخرین نشستی که چندی قبل با وزیر محترم نیرو داشتیم در مورد مسائل مختلفی بحث و تبادل نظر شد و تقویت شبکه برق رسانی برای مصارف مختلف کشاورزی، شهری، صنعتی و غیره از جمله مباحث مطرح شده بود.

شهریاری بیان کرد: در واقع شبکه برق رسانی در دشتی و تنگستان بسیار فرسوده و قدیمی بود و افت ولتاژ برق در بسیاری از نقاط این دو شهرستان زندگی را برای این مردم شریف در شرایط گرمای شدید تابستان بسیار سخت کرده و این افت ولتاژ، خسارات زیادی را به وسائل برقی مردم وارد کرده و می کند.

نماینده دشتی و تنگستان تصریح کرد: طبق آخرین پیگیریهای انجام شده با مجموعه وزارت نیرو و شرکت توانیر، مقرر شده با توجه به وضعیت نابسامان برق در شهرستان های دشتی و تنگستان، احداث پست های برق ۱۳۲ کیلو ولت جائینک (دلوار) و شهر شُنبه در دستور کار و تأمین اعتبار شرکت توانیر قرار گرفته تا از این طریق برخی از مشکلات برق نوار ساحلی و بخش شنبه و طسوج مرتفع گردد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین در این تفاهمات مقرر شد جهت افزایش بهره وری و رفع خاموشی ها و تقلیل جریان برق در مناطق شهری و روستایی حوزه انتخابیه، تأمین اعتبار لازم جهت اختصاص تعداد ٨۰ ترانس برق به استان انجام شده و بزودی در سطح دو شهرستان نصب و راه اندازی شود.

شهریاری از طرح اجرای برق رسانی به مناطق روستایی کد دار بدون برق شهرستان های دشتی و تنگستان خبر داد و خاطر نشان کرد: با توجه به درخواست های متعدد کشاورزان شهر آباد و نواحی مرتبط جهت برقی کردن چاه های کشاورزی مقرر شد با اختصاص مبلغ ۱۶ میلیارد ریال جهت افزایش و ارتقاء توان خطوط ورودی، مشکل تمامی کشاورزان این منطقه در سال ۹۶ رفع شود.

نماینده دشتی و تنگستان همچنین از برقی کردن چاه های کشاورزی بخش شُنبه و طسوج شهرستان دشتی خبر داد و افزود: برای حل اصولی مشکل برق این منطقه ایجاد پست برق ۱۳۲ کیلو ولت در دستور کار است و مقرر شده شرکت برق استان بوشهر برای حل کوتاه مدت و تا پیش از راه اندازی و ایجاد پست ۱۳۲ کیلو ولت شُنبه، موضوع را از طریق افزایش توان این خطوط با استفاده از جریان خط استان فارس مورد پیگیری قرار داده و پس از بررسی های لازم، به شرکت توانیر اعلام نموده تا تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ شود.

وی بیان کرد: برق رسانی به مزارع پرورش میگوی دو شهرستان نیز از دستگاههای مختلف در حال پیگیری است و امیدواریم با مجموعه این اقدامات، مشکل برق رسانی مناسب به نقاط و مصارف مختلف شهرستانهای دشتی و تنگستان بصورت اصولی رفع شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار