معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: برای ساخت و تکمیل فضاهای ورزشی مدارس استان بوشهر ۳۸ میلیارد ریال از محل مالیات بر ارزش افزوده اختصاص یافت.
کد خبر: ۴۶۶۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲ 25 July 2017
حسن قلندری ظهر امروز در نشست با مدیرکل و کارکنان حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت استان بوشهر با اشاره به کسب موفقیت‌های ملی دانش آموزان استان بوشهر در مسابقات ورزشی اظهار داشت:امسال تا پایان مردادماه 30 تیم متشکل از 17 تیم پسران و 12 تیم دختران و همچنین تیمی از دانش آموزان استثنایی به مسابقات قهرمانی کشور اعزام می‌شوند.

وی افزود:این اعزام ها شامل 251دانش آموز دختر و پسر از سه دوره تحصیلی 56 مربی و سرپرست تیم و  30داور از استان بوشهر به مسابقات کشوری است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اعزام  49 دانش آموز استثنایی و 14 همکار فرهنگی در بخش استثنایی  به مسابقات کشوری به تعمیر و تجهیز سالن‌های ورزشی پرداخت و تصریح کرد: 14 میلیارد ریال اعتبارات برای تعمیر و تجهیز  سالن‌ها و فضاهای ورزشی  پیشنهاد شده که مورد موافقت فرمانداران و سازمان مدیریت برنامه‌ریزی قرار می‌گیرد.

قلندری با بیان اینکه در بخش ساخت، ساز  و تکمیل فضاهای ورزشی مدارس  28 درصد از 9درصد مالیات ارزش بر افزوده اختصاص یافته است خاطر نشان کرد: برای ساخت و تکمیل فضاهای ورزشی مدارس استان بوشهر 38 میلیارد ریال از محل مالیات بر ارزش افزوده اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار اعتبارات مربوط به مالیات بر سیگار برای حوزه سلامت آموزش و پرورش در نظر گرفته شد از افزایش نرخ پوشش دانش آموزی در همه طرح‌های حوزه سلامت خبرداد و  تصریح کرد:ضریب مشارکت مردمی در حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت افزایش قابل توجهی داشته است.

معاون تربیت بدنی و سلامت به وجود 19 هزار معلول در استان بوشهر اشاره کرد و گفت:از این تعداد 13 هزار نفر بخاطر مشکلات ژنتیکی دچار این معلولیت‌ها شده‌اندکه با همکاری بهزیستی امسال طرح غربالگری ژنتیک در آموزشگاه‌های استان بوشهر آغاز شده است.

وی از روند تعامل برون سازمانی این معاونت با سایر نهادهای دولتی و غیردولتی ابراز رضایت و بیان کرد:طرح نماد امسال در مدارس استان بوشهر با همکاری 9 دستگاه اجرا  می‌شود.

قلندری با تأکید به لزوم تغییر نگرش‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی به نقش آموزش خانواده دانش آموزان و فرهنگیان اشاره کرد و با اشاره به اجرای طرح سند تقسیم ملی تصریح کرد:امسال در پایه‌های ششم 15 هزار و 204 هفتم 7 هزار و 216  نفر، هشتم شش‌هزار و 680 نفر و نهم 12هزار و 768 نفر زیر پوشش این طرح قرار گرفتند.

وی از آموزش 25 هزار دانش آموز استان بوشهر به عنوان سفیران سلامت خبر داد و خاطرنشان کرد:امسال 200 مدرسه ستاره‌دار مروج سلامت در استان  فعال بود  و در این عرصه 35 هزار دانش آموز در زمینه ویتامین دی آموزش فرا گرفتند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار