احداث جاده سلامت در شهر بوشهر یکی از اقدامات مهم شهرداری بندر بوشهر در راستای داشتن جامعه سالم و ایجاد محیطی امن و شاداب برای شهروندان بوشهری است.
کد خبر: ۴۶۴۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵ 23 July 2017
به نقل از روابط عمومی شهرداری بندر بوشهر، غلامعلی میگلی نژاد در بازدید از این پروژه ضمن بیان اینکه هدف مجموعه مدیریت شهری بوشهر داشتن شهری سالم و ارتقای سلامت عمومی شهروندان است، اظهار داشت: احداث جاده سلامت یکی از طرح های مهم شهرداری در این زمینه است که با اجرای آن محیطی مناسب،ایمن و شاداب برای شهروندان بوشهری فراهم خواهد شد تا بتوانند از مجموعه خدمات متنوع این طرح با محوریت سلامت و بهداشت فردی و عمومی بهره مند شوند.

غلامعلی میگلی نژاد افزود: این جاده در حاشیه خیابان آزادگان بوشهر(خیابان فنس) حد فاصل میدان جانبازان تا سه راه خیابان رجایی به طول ۱۰۰۰ متر و عرض ۱۲ متر در حال اجراست که جزو طرح های امانی بوده  و اعتبار آن از محل اعتبارات داخلی شهرداری بوشهر تأمین گردیده است.

وی با بیان اینکه آزاد سازی اراضی نظامی و الحاق آنان به محدوده شهری کاری زمان بر بوده و نیاز به هماهنگی با دستگاه های مختلف دارد گفت: طبق تفاهم نامه و توافقاتی که با پایگاه هوایی انجام گرفت ۱۲.۰۰۰ متر مربع از اراضی پایگاه در حاشیه خیابان آزادگان آزاد و به محدوده شهری جهت احداث جاده سلامت الحاق گردید.

شهردار میگلی نژاد با بیان اینکه دیوارکشی این پروژه اکنون در حال اجراست افزود: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته  در جاده سلامت، ایستگاه ها و غرفه هایی طراحی خواهند شد تا شهروندانی که در این جاده به پیاده روی، قدم زنی و دوچرخه سواری مشغول هستند بتوانند با توقف در مسیر جاده، از برنامه های متنوع غرفه ها بهره مند شوند.

وی اظهار داشت:چکاپ رایگان شهروندان، تحرک و ورزش، بیان مسائل تغذیه ای، ارائه دانستنی های روانشناسی به منظور کنترل استرس، غربالگری و کنترل وزن، فشارخون و دیابت، آگاهی بخشی درخصوص اعتیاد و روشهای پیشگیری از آن از جمله برنامه های طراحی شده در غرفه ها خواهد بود.

میگلی نژاد عنوان کرد:در طول این مسیر با اجرای فضای سبز ضمن ایجاد محیطی زیبا که جنبه های بصری این قسمت از شهر را افزایش می دهد موجب افزایش سرانه سبز بوشهر نیز خواهد گردید.

شهردار مرکز استان گفت:جاده سلامت برای نخستین بار در شهر بوشهر اجرا می گردد که امیدواریم با استقبال مردم از این طرح گام های بلندی جهت افزایش سلامت عمومی و در نتیجه بهبود کیفیت زندگی شهروندان بوشهری برداشته شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار