رئیس کمیته مناسب‌سازی سازمان بهزیستی گفت: مناسب‌سازی فضاها، معابر و مکان‌های شهری در کشور زیر ۳۰ درصد است که این مهم سبب بروز مشکلات برای برخی افراد جامعه شده است.
کد خبر: ۴۶۴۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱ 23 July 2017
ابراهیم کاظمی مومن ‌سرایی ظهر امروز در ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان بوشهر با بیان اینکه فرهنگ مناسب سازی محیط‌های عمومی در کشور محسوس نیست اظهار داشت: برای ترویج فرهنگ مناسب‌سازی برنامه‌های مهمی در  کشور و استان‌ها انجام شده که نیاز به هماهنگی و تعامل بیشتر دستگاه‌های اجرایی است.

وی با بیان اینکه قانون، برای مناسب‌سازی محیط‌های عمومی  وظیفه دستگاه‌های اجرایی تعیین کرده است افزود: در پی این هستیم که به صورت خیلی سریع ،مناسب سازی در محیط‌های عمومی و شهری در استان‌ها با مشارکت دستگاه‌های دولتی اجرایی شود.

رئیس کمیته مناسب‌سازی سازمان بهزیستی با بیان اینکه، قانون وظایف دستگاه‌ها برای مناسب سازی تعیین کرده است خاطر نشان کرد: در قانون شهرداری‌ها، 12 وظیفه در حوزه مناسب‌سازی تعیین کرده و این در حالی است که دستگاه‌های اجرایی دیگر مانند علوم پزشکی، دانشگاه‌ها، آموزش وپرورش، مسکن و شهرسازی و دیگر دستگاه‌ها در این عرصه وظایف مهمی دارند.

مومن‌سرایی با بیان اینکه مناسب سازی فضای شهری عمومی در کشور زیر 30 درصد است تصریح کرد: مناسب‌سازی فضاها، معابر و مکان‌های شهری در کشور زیر 30 درصد است که این مهم سبب بروز مشکلات برای برخی افراد جامعه شده است.

وی با بیان اینکه مناسب سازی محیط‌های عمومی ضعیف است تاکید کرد: برای اجرای طرح‌های مناسب سازی ستاد هماهنگی به ریاست وزیر کشور و دبیری سازمان بهزیستی و  جلسات مناسب سازی استان‌ها  با حضور مدیران ارشد دستگاه‌ها برگزار می‌شود که جایگاه این مهم نشان می‌دهد.

رئیس کمیته مناسب‌سازی سازمان بهزیستی تاکید کرد: انتظار می‌رود مصوبات ستادها و کمیته های مناسب سازی در نقاط مختلف استان بوشهر اجرایی و عملیاتی تا مطالبات به حق افراد جامعه محقق شود.

مومن‌سرایی افزود: مناسب سازی تها شامل معلولان و جانبازان نمی‌شود بلکه سالمندان، زنان باردار و دیگر افراد جامعه مشمول استفاده از طرح‌های مناسب‌سازی می‌شوند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار