شهردار بوشهر گفت: طبق تفاهم‌نامه منعقد شده با پایگاه هوایی بوشهر ۱۲ هزار متر مربع اراضی این پایگاه برای احداث جاده سلامت به شهرداری بوشهر ملحق شد.
کد خبر: ۴۶۴۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰ 23 July 2017
غلامعلی میگلی‌نژاد ظهر امروز  در بازدید از اراضی نظامی آزاد شده بوشهر با بیان اینکه هدف مجموعه مدیریت شهری بوشهر داشتن شهری سالم و ارتقای سلامت عمومی شهروندان است اظهار داشت:احداث جاده سلامت یکی از طرح‌های مهم شهرداری در این زمینه است که با اجرای آن محیطی مناسب، ایمن و شاداب برای شهروندان بوشهری فراهم می‌شود تا بتوانند از مجموعه خدمات متنوع این طرح با محوریت سلامت و بهداشت فردی و عمومی بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه  برای اجرای طرح یاد شده بخشی از اراضی پایگاه هوایی بوشهر به شهرداری بوشهر ملحق شد افزود: طبق تفاهم‌نامه منعقد شده  12 هزار متر مربع از اراضی پایگاه هوایی بوشهر در حاشیه خیابان آزادگان آزاد و به محدوده شهری برای احداث جاده سلامت الحاق شد.

شهردار بوشهر،با اشاره به اجرای جاده سلامت در اراضی آزاد  شده  از پایگاه هوایی این شهر خاطر نشان کرد: جاده سلامت در حاشیه خیابان آزادگان بوشهر به طول یک‌کیلومتر و عرض 12 متر در حال اجراست که اعتبار آن از محل اعتبارات داخلی شهرداری بوشهر تأمین شده است.

وی با بیان اینکه دیوارکشی این پروژه اکنون در حال اجراست افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته  در جاده سلامت، ایستگاه‌ها و غرفه‌هایی طراحی می‌شوند  تا شهروندانی که در این جاده به پیاده روی، قدم‌زنی و دوچرخه‌سواری مشغول هستند بتوانند با توقف در مسیر جاده، از برنامه‌های متنوع غرفه‌ها بهره مند شوند.

میگلی‌نژاد با بیان اینکه خدمات رایگان تست‌های مختلف پزشکی، تحرک و ورزش و ارائه دانستنی‌های روانشناسی ارائه می‌شود افزود: به منظور کنترل استرس، غربالگری و کنترل وزن، فشارخون و دیابت، آگاهی بخشی و روشهای پیشگیری از اعتیاد، طرح‌های مهمی طراحی شده است.

وی افزایش سرانه فضا را از دیگر برنامه‌های جاده سلامت در شهر بوشهر دانست و گفت:  در طول این مسیر جاده سلامت با اجرای فضای سبز ضمن ایجاد محیطی زیبا که جنبه‌های بصری این قسمت از شهر را افزایش می‌دهد سبب افزایش سرانه سبز بوشهر نیز خواهد شد.

شهردار مرکز استان بوشهر با بیان اینکه جاده سلامت برای نخستین بار در شهر بوشهر اجرا می‌شود خاطر نشان کرد: امیدواریم با استقبال مردم از این طرح گام‌های بلندی برای افزایش سلامت عمومی و در نتیجه بهبود کیفیت زندگی شهروندان بوشهری برداشته شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار