معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت:با توجه به بعد مسافت کنگان تا مرکز استان، ایجاد اتاق بازرگانی مستقل بسیار ضروری است.
کد خبر: ۴۶۴۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵ 23 July 2017
نصرالله کشاورز اظهار داشت: مردم شهرستان کنگان از دیرباز به آرامش، تکریم، نجابت و مهربانی شهره بوده اند.

وی در ادامه افزود: از فضای همکاری گرفته تا تعامل با بخش خصوصی، اتفاقات خوبی در حوزه اصناف و تغییرات شاهد بوده ایم و روند مثبتِ بدون چالشی حاصل شده است.

هیچ شهرستانی در استان بوشهر مانند کنگان قابلیت تجاری شدن را ندارد

کشاورز تصریح کرد: هیچ شهرستانی در استان بوشهر مانند کنگان قابلیت تجاری شدن را ندارد اما تا رسیدن به جایگاه واقعی نیازمند ایجاد زیرساخت های لازم هستیم.

وی تصریح کرد: در صورتی که فضای ترانزیت کالا،  کانتینری شود، در رشد و توسعه  شهرستان کنگان تاثیر بسیار موثری خواهد داشت.

وی اظهار داشت: با توجه به بعد مسافت کنگان تا مرکز استان، ایجاد اتاق بازگانی مستقل  بسیار ضروری است و در صورت عدم تحقق این مهم باید نمایندگی اتاق بازرگانی در کنگان دایر شود تا تجار  منطقه مجبور به تردد به مرکز استان نشوند.

لزوم تشکیل اتاق بازرگانی مشترک میان کنگان و کشورهای همسایه

کشاورز عنوان کرد: آینده کنگان با تشکیل اتاق بازرگانی مشترک با کشورهای حوزه خلیج فارس و ایجاد امکانات زیرساختی در واردات کالای کانتینری بجای ته لنجی سنتی می تواند کنگان را متحول کند.

وی تاکید کرد: کنگان در حوزه تجارت برای تحول نیازمند ترانزیت کالا به شکل کانتری است و این موضوع بسیارمهم است.

تعاونی لنجداران و مرزنشینان باید قوی شوند

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ادامه داد: کنگان برای تحول، نیازمند قوی شدن بخش های خصوص است.

وی بیان کرد: قوی شدن تعاونی لنجداران و تعاونی مرزنشینان کنگان و تشکیل اتاق بازرگانی موجب تحولی بزرگ در سطح شهرستان خواهد شد.

کشاورز اضافه کرد: کنگان به نمایندگی از چهار شهرستان جنوبی استان می تواند اتاق بازرگانی مشترکی با کشورهای حوزه خلیج فارس داشته باشد و در این زمینه دچار تحول شود.

وی گفت: همچنین تسهیل حمل و نقل کالا بدون محدودیت در استان، فراهم کردن امکان خرید توسط مهمان های فصلی؛، برگزاری و تداوم جشنواره های خرید، توسعه صنعت گردشگری شهرستان، تعامل بین دستگاه های اجرایی و برنامه محور بودن شهرداری و شورای شهر برای اصلاح جدی مبلمان شهری می تواند موجب  رونق تجارت و بازار شود.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر عنوان کرد: همه این موارد در راستای دفاع جدی از مزیت تجاری منطقه است که حق تاریخی و جغرافیایی مردم محروم منطقه به شمار می آید.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار