مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: در راستای توسعه مهارت‌آموزی ۹۰ کارگاه آموزشی در استان بوشهر راه‌اندازی شده که در این کارگاه‌ها ۲۰۰ حرفه مهارتی تدوین شده آموزش داده می‌شود.
کد خبر: ۴۶۴۱۵۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹ 22 July 2017
عبدالرسول کازرونی ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه بوشهر با اشاره به اینکه هفته مهارت از 31 تیرماه به مدت یک هفته تعیین شده است اظهار داشت: در این هفته تلاش می‌شود خدمات مهارت‌آموزی و نقش آن در جامعه و اشتغال جوانان ترویج و تبیین شود.

وی با بیان اینکه نگاه آموزش‌های مهارتی، توسعه و ترویج اشتغال پایدار در جامعه است گفت: دستیابی به فرصت‌های شغلی جدید با توسعه مهارت‌آموزی در جامعه امکانات پذیر می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر، هفته ملی مهارت را فرصتی برای ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی در جامعه دانست و افزود: نداشتن مهارت در بین جوانان از عوامل اصلی بیکاری و آسیب‌های اجتماعی است.

کازرونی با اشاره به اینکه در استان بوشهر 15 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای فعال است خاطر نشان کرد: در این مراکز 90 کارگاه آموزشی با تجهیزات کامل در عرصه مهارت‌آموزی فعالیت می‌کنند.

وی با تاکید بر تدوین 200 حرفه‌ مهار‌ت‌آموزی در استان بوشهر افزود: در راستای توسعه مهارت‌آموزی 90 کارگاه آموزشی در استان بوشهر راه‌اندازی شده که در این کارگاه‌ها 200 حرفه مهارتی تدوین شده آموزش داده می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر،  با اشاره به اجرای طرح‌های مهارت‌آموزی در عرصه انرژی هسته‌ای و نیروگاه اتمی بوشهر افزود: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده آموزش مهارتی نیروهای مورد نیاز نیروگاه اتمی بوشهر آغاز شده که در مرحله نخست در 13 حرفه یک‌هزار و 50 نفر و در اولویت دوم در 9 حرفه 255 نفر آموزش‌های مهارتی را فرا می‌گیرند.

کازرونی با تاکید بر حضور جوانان استان بوشهر در این دوره‌های آموزشی بیان کرد: توسعه آموزش‌های فنی تخصصی با پارس جنوبی از دیگر برنامه‌ها است که طرح صلاحیت حرفه‌ای و شغلی برای کارگران و آموزش نیروهای مورد نیاز پروژه‌های گازی و  پتروشیمی آغاز شده است.

وی افزود: طراحی این فعالیت برای 2 هزار نفر در مهارت‌های فنی و تخصصی در مشاغل مورد نیاز برای  امسال است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر،  با اشاره به اینکه امسال 3 میلیون نفر ساعت در کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای، مهارت‌آموزی می‌شوند خاطر نشان کرد: امسال 10 هزار نفر در حرفه‌های گوناگون در قالب سه میلیون نفر ساعت آموزش، مهارت‌های مختلف را فرا می‌گیرند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار