امام جمعه بوشهر گفت: آمریکا با زیر پا گذاشتن برجام نه تنها تحریم‌ها علیه ایران برنداشت بلکه هر روز بر تحریم‌ها می‌افزاید که نشان از بدعهدی آمریکا در تحقق برجام است.
کد خبر: ۴۶۴۱۵۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸ 22 July 2017
آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با تاکید بر نقش مهم اقتصاد سالم در زندگی و جامعه اظهار داشت: اگر در زندگی اقتصاد دچار بحران شود استحکام خانواده دچار تزلزل و اگر اقتصاد حلال نباشد خانواده را متلاشی می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، اقتصاد مقاومتی را تنها راه علاج بحران اقتصادی دانست و تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی ضمن اینکه رشد در عرصه اقتصاد جامعه و خانواده در پی دارد، علاج بحران اقتصادی جامعه است.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر حمایت از تولیدات داخلی و خرید محصولات ایرانی خاطر نشان کرد: قاچاق کالا و ورود کالاهای غیر مجاز به کشور که اقتصاد پنهان است ضربات مهلکی به کالاهای داخلی و معیشت و اقتصاد جامعه وارد می‌کند.

صفایی بوشهری، بروز ورشکستگی کارخانه‌ها و بنگاه‌های اقصادی، افزایش بیکاری، بحران اقتصادی، مشکلات اجتماعی و خانوادگی را از آثار قاچاق، و بی توجهی به تولیدات داخلی دانست و گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی سبب نجات جامعه از بحران‌های اقتصادی، اجتماعی، معیشتی، بیکاری و سرمایه‌گذاری است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با محکوم کردن محاصره اقتصادی، تهاجمات نظامی و محاصره دارویی رژیم آل سعود علیه کشور مسلمان یمن گفت: رژیم سفاک سعودی با اعمال محاصره اقتصادی، تهاجمات نظامی و  جلوگیری از ورود دارو به یمن به مردم مظلوم و مسلمان ظلم روا می‌کند که این اعمال محکوم می‌شود.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه مردم مسلمان و متدین یمن در طول تاریخ هیچگاه مشکلی برای جهان اسلام نداشته‌اند تاکید کرد: مردم یمن هم مسلمان، هم عرب و هم همسایه کشور عربستان است ولی رژیم آل سعود که ادعای اسلامیت و ام‌القرای جهان اسلام دارد به جای اینکه با رژیم اشغال‌گر قدس مبارزه کند به مردم مسلمان و هم زبان خود یعنی یمن جفا و ظلم می‌کند.

صفایی بوشهری با بیان اینکه شما«آل سعود» باید با رژیم اشغال‌گر قدس جنگ کنید گفت: با تهاجم به مردم مسلمان و مظلوم یمن، مشخص شد رژیم آل سعود در جبهه‌ رژیم‌اشغال‌گر قدس قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه مردم یمن بشدت دچار زوال و آسیب شده‌‌اند افزود: رژیم آل سعود چه مسلمانی است که به هم دین، هم‌زبان و همسایه خود تهاجم و محاصره می‌کند.

امام جمعه بوشهر ضمن آرزوی نابودی رژیم آل‌سعود، نجات مردم مسلمان و متدین یمن را از خداوند منان خواستار شد.

صفایی بوشهری با بیان اینکه  تحریم‌های آمریکا علیه ایران هر روز افزایش می‌یابد افزود: آمریکا سال‌ها است علیه ایران توطئه، تحریم و جنایات می‌کند و  این تحریم‌ها برای ملت ایران تازگی ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه آمریکا برجام را زیر پا گذشته است خاطر نشان کرد: در قضیه برجام، فقط جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود عمل کرد و آمریکا تمام تعهدات خود را زیر پا گذاشت.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه تمدید تحریم‌ها بدعهدی آمریکا در تحقق برجام است گفت: آمریکا با زیر پا گذاشتن برجام نه تنها تحریم‌ها علیه ایران برنداشت بلکه هر روز بر تحریم‌ها می‌افزاید که نشان از بدعهدی آمریکا در تحقق برجام است.

صفایی بوشهری با تاکید بر توجه مسئولان به هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی قبل از آغاز برجام به مسئولان خطاب کردند که به آمریکا اعتماد نکنید که در این راستا مسئولان به هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه جدی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه رفع تحریم‌ها از مفاد برجام بود تصریح کرد: مگر قرار نبود آمریکا در تحقق برجام تحریم‌ها را برطرف کند اکنون همه چیز برعکس شده و هر روز بر تحریم‌ها افزون‌تر می‌شود.

امام جمعه بوشهر، مردم ایران را شجاع، انقلابی وولایت‌مدار دانست و گفت: ایران اسلامی با توانمندی داخلی و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب با هرگونه تهاجم مقابله می‌کند و به دشمنان جواب قاطع می‌دهد.

صفایی بوشهری، اقتدار ایران اسلامی  را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: ایران اسلامی با داشتن توانمندی بالای اقتصادی و وجود نیروهای مسلح با صلابت و قدرتمند از جمله سپاه پاسداران توانمند، ارتش قهرمان، بسیج همیشه در صحنه و حمایت مردم، توانسته اقتدار خود را در جهان به منصه ظهور برساند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با قدردانی از  برپا کنندگان مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم بوشهر افزود: جوانان حزب‌الهی بوشهر  با برگزاری این یادواره شعار دفاع از حرم و حریم را پاس گذاشتند که از تلاش‌های آنان قدردانی می‌شود.

امام جمعه بوشهر با اشاره به هفته ملی مهارت و کارآفرینی بر توجه به آموزش‌های مهارتی تاکید و خاطر نشان کرد: آینده استان بوشهر  در عرصه صنایع دانش بنیان، نفت، گاز، پتروشیمی، تجارت، عرصه علم و فناوری، ترانزیت و حمل و نقل ریلی بسیار پیشرفته است که باید از دوران کودکی به آموزش‌های مهارتی توجه شود.

صفایی بوشهری با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی در رشد و توانمندی جوانان اثرگذار است تصریح کرد: 2 راکتور هسته‌ای دیگر در بوشهر در حال ساخت است که بیش از 10 هزار نیروی مهارتی برای این دو راکتور پیش بینی شده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر استقبال جوانان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای افزود: مدرسه هسته‌ای بوشهر درحال تاسیس و راه‌اندازی است که زمینه آموزش نخبگان برای پروژه هسته‌ای فراهم می‌کند.

صفایی بوشهری راه‌اندازی دانشکده و مدرسه صنعتی نفت و گاز به صورت مستقل در استان بوشهر با توجه به ظرفیت در این عرصه را از ضروریات دانست.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار