سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گناوه گفت: بازنشستگان گناوه‌ای در طرح‌ها و پروژه‌های مختلف اشتغال‌زایی و کارآفرینی، دوره‌های مهارت‌آموزی را طی می‌کنند.
کد خبر: ۴۶۲۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰ 19 July 2017
عباس حقیقی صبح امروز در نشست با رئیس کانون بازنشستگان سپاه شهرستان گناوه با تاکید بر نقش مهم مهارت در جامعه اظهار داشت: با ترویج آموزش‌های مهارتی در بین همه اقشار جامعه می‌توان زمینه ایجاد اشتغال فراهم کرد که این مهم نقش تاثیرگذاری در تحکیم بنیاد خانواده و پویایی جامعه دارد.

وی آموزش‌های مهارتی را حلقه اتصال اقتصاد مقاومتی در راه‌اندازی کسب و کار مولد و بنگاه‌های اقتصادی کوچک دانست و تاکید کرد: مرکز آموزش فنی وحرفه‌ای گناوه با توجه به ماموریت و رسالت آموزشی خود با استفاده از تمامی ظرفیت‌های سخت افزاری و نرم افزاری در همه شهرستان آمادگی کامل برای برگزاری دوره‌های آموزشی  را برای بازنشستگان دارد.

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گناوه با اشاره به تربیت نیروی کار ماهر مورد نیاز پروژه‌های عظیم نفتی عسلویه، خاطر نشان کرد: مهارت‌آموزی به عنوان بهترین مسیر برای اشتغال، رشد و بهره‌وری، افزایش سرانه تولید ناخالص ملی و در نهایت رشد اقتصادی و اعتماد ملی است و آموزش‌های مهارتی به عنوان یک اولویت حساس و حیاتی در تربیت نیروی انسانی متخصص و راهکاری مؤثر در پاسخ به نیازهای اشتغال و بازار کار است.

حقیقی هدف از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با صندوق بازنشستگی را پر کردن اوقات فراغت بازنشستگان ، آموزش تخصصی و مهارت آموزی، استفاده از ظرفیت‌های بازنشستگان متخصص به عنوان مربی آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای، کمک به اشتغال فرزندان بازنشستگان و برون سپاری برخی از فعالیت‌های سازمان فنی و حرفه ای به کانون‌های بازنشستگی، عنوان کرد.

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گناوه استفاده از ظرفیت بازنشستگان را برای توسعه مهارت آموزی مهم خواند و افزود: بازنشستگان شهرستان گناوه و فرزندان آنها می‌توانند از طریق کانون بازنشستگی یا مراجعه به ادارات فنی و حرفه‌ای سراسر استان از خدمات سازمان فنی و حرفه‌ای  استفاده کنند.

حقیقی بیان کرد:برای مشارکت بازنشستگان گناوه‌ای در طرح‌ها و پروژه‌های مختلف اشتغال‌زایی و کارآفرینی، دوره‌های مهارت‌آموزی فرا می‌گیرند.

وی نقش بازنشستگان را در توسعه جامعه با توجه به تجربه آنها مفید دانست وخاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی شامل همه دوره‌های تعریف شده سازمان فنی و حرفه‌ای است که به صورت رایگان به بازنشستگان ارائه می‌شود.

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گناوه تاکید کرد: در صورت تقاضای بازنشستگان برای دریافت گواهی معتبر که قابلیت بین المللی دارد، تنها هزینه صدور مدرک از آنها دریافت می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار