قائم‌مقام وزیر کشور گفت: در شرایط کنونی کشور نیاز به تحولات اقتصادی دارد که شوراها در بسیج مردم در فعالیت اقتصاد مقاومتی می‌توانند نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشند.
کد خبر: ۴۶۲۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲ 19 July 2017
محمدحسین مقیمی بعدازظهر امروز در نشست با اعضای شورای شهرهای استان بوشهر با تاکید بر همسو شدن طرح‌ها با سند بالادستی، توسعه ملی و پنج‌ساله اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده و بر اساس سند چشم‌انداز باید حرف اول در منطقه ایران بزند در واقع باید از کشورهای مختلف مانند ترکیه، عربستان و مابقی کشورهای منطقه از لحاظ علمی، عمرانی، اجرایی و دیگر عرصه‌ها در زمینه توسعه بهترین‌ها باشیم.

وی با اشاره به رشد 8 درصدی در هر سال افزود: بر اساس سند بالادستی و سند توسعه ملی هر سال باید رشد ما 8 درصد باشد که برای رسیدن به این مهم همه مسئولان به ویژه شوراها نقش مهمی دارند.

قائم‌مقام وزیر کشور با تاکید بر همسو شدن با اهداف سند چشم‌انداز توسعه کشور خاطر‌نشان کرد: شوراها مسئولند در اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها خود را با اهداف سند چشم‌انداز توسعه ایران، هماهنگ و همسو کند و باید تصمیمات براساس این سند باشد.

مقیمی‌ برنامه پنج‌ ساله را سند معتبر دیگر توسعه دانست و تاکید کرد: طرح‌های مختلف در شهرها و روستاها باید براساس سند پنج ساله تهیه و تنظیم و برنامه‌ها منطبق با اهداف این سند محقق شود.

وی با اشاره به نقش مهم بهره‌وری در تحقق رشد 8 درصدی سالانه کشور خاطرنشان کرد: 8 درصدی سالانه رشد کشور 2.5 درصد آن از محل بهره‌وری منابع محقق می‌شود که در این زمینه باید از امکانات و نیروها حداکثر بهره‌وری شود.

قائم‌مقام وزیر کشور، چابک‌سازی، کاهش هزینه‌های دولت، کارآمدی و اثرگذاری نیروها و آینده‌نگری را از مهم‌ترین برنامه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: در این عرصه شوراها نقش مهمی دارند که باید از این فرصت بهترین بهره‌وری داشته باشند.

مقیمی با تاکید بر خلق منابع و ثروت در شوراها تصریح کرد: با توجه به اینکه اعتبارات دولتی محدود است و جوابگوی نیازهای عمران شهری و روستایی نیست باید شوراها با خلاقیت، در خلق ثروت و منابع تلاش کنند.

قائم‌مقام وزیر کشور با بیان اینکه کشور نیاز به تحولات اقتصادی دارد افزود: در شرایط کنونی کشور نیاز به تحولات اقتصادی دارد که شوراها در بسیج مردم در فعالیت اقتصاد مقاومتی می‌توانند نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشند.

وی، اعتیاد، بیکاری، طلاق، فقر، حاشیه نشینی، مشاغل سبک و بی‌ارزش را از مهم‌ترین چالش‌ها دانست و افزود: مشکلات جامعه با بسیج امکانات و مشارکت همگانی برطرف می‌شود که باید نقش شوراها در این عرصه‌ها پررنگ‌تر شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار