استاندار بوشهر با اشاره به راه‌اندازی جهاد دانشگاهی در استان بوشهر گفت: استان بوشهر تعهدات خود در عرصه امکانات و فضای لازم برای جهاد دانشگاهی انجام می‌دهد.
کد خبر: ۴۶۱۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱ 18 July 2017
مصطفی سالاری ظهر امروز در نشست با رئیس جهاد دانشگاهی کشور، با تاکید بر لزوم افزایش دوره‌های آموزشی و مهارت افزایی و نقش آن در حل مشکلات به ویژه اشتغال اظهار داشت: آموزش و مهارت افزایی پیش زمینه اشتغال مولد و پایدار است و در 2 سال گذشته با همکاری سازمان انرژی اتمی و فنی و حرفه‌ای و استانداری بوشهر، دوره‌های مختلف مهارت‌افزایی برگزار شده که این دوره‌ها ادامه دارد.

وی با تاکید بر همکاری مراکز آموزش عالی و فنی و حرفه‌ای در تربیت مهارتی نیروی انسانی افزود: مجموعه‌های فنی و حرفه‌ای و دانشگاه علمی کاربردی با تفاهم و هم افزایی بیشتر مسیر تربیت نیروهای لازم برای بازار کار در استان  تسهیل کنند.

سالاری با بیان اینکه استان بوشهر در حوزه‌های پژوهش نفت، گاز، پتروشیمی، دریا و نخیلات، میگو و آبزی پروری فعالیت‌های چشمگیری دارد تاکید کرد: در این عرصه‌ها برنامه‌های مهم و متنوع پژوهشی، مهار‌ت‌افزایی و اشتغال‌زایی ایجاد شده که جهاد دانشگاهی نقش مهمی در  این ظرفیت‌ها دارد.

استاندار بوشهر از ایجاد مرکز رصد اجتماعی در استان بوشهر خبرداد و خاطرنشان کرد: استان بوشهر در ایجاد این مرکز و اجرای مفاد آن در سطح استانی پیشرو  است  چراکه مرکز رصد اجتماعی می‌تواند گره گشای مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در استان بوشهر باشد.

وی با تاکید بر تامین فضا و امکانات مورد نیاز جهاد دانشگاهی استان بوشهر تصریح کرد:  استان بوشهر تعهدات خود در عرصه امکانات و فضای لازم  برای جهاد دانشگاهی انجام می‌دهد.

سالاری با تاکید بر اجرای پروژه‌های آب شیرین‌کن در نقاط ساحلی استان بوشهر افزود:  یکی از عمده مشکلات استان حوزه آب است که برای رفع این معضل  طرح‌های مختلفی از جمله ایجاد تاسیسات آب شیرین کن در استان تدوین و اجرا شده است.

وی با تاکید بر نقش مهم تاسیسات آب شیرین‌کن در تامین آب آشامیدنی نقاط ساحلی بیان کرد: بر اساس یک برنامه کارشناسی و زمان بندی شده، 30 درصد آب مصرفی استان‌های جنوبی و ساحلی از طریق تصفیه و شیرین سازی آب دریا تامین می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار