فرماندار شهرستان عسلویه گفت: با فراهم شدن بسترهاى لازم، موزه روستایی هاله عسلویه در زمینى به مساحت ۵۰۰ متر یک بنا با معماری سنتی ایجاد می‌‌شود.
کد خبر: ۴۶۱۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷ 18 July 2017
عبدالله نادری بعدازظهر امروز در نشست با مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با بیان اینکه این شهرستان از ظرفیت بالای گردشگری برخوردار است اظهار داشت: شهرستان عسلویه ظرفیت‌های مهم طبیعی، آثار تاریخی و توریسم صنعتی در خود جای داده است.

وی با بیان اینکه  پارک ملی نایبند در عسلویه یکی از ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان است خاطر نشان کرد: جنگل‌های زیبای حرا و پارک ملی نایبند از مناطق مهم و دیدنی استان بوشهر است که در شهرستان عسلویه واقع است.

فرماندار عسلویه با بیان اینکه در این شهرستان ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری روستایی است خاطر نشان کرد: روستای هاله از روستاهای با ظرفیت فراوان گردشگری است. 

نادری، با اشاره به مرمت آثار تاریخى و احداث موزه روستایى در هاله شهرستان عسلویه بیان کرد: با فراهم شدن بسترهاى لازم،  موزه روستایی هاله عسلویه در زمینى به مساحت 500 متر یک بنا با معماری سنتی ایجاد می‌‌شود.

وی با بیان اینکه در این منطقه یک کارگاه صنایع دستی و قهوخانه سنتی ساخته می‌شود تاکید کرد در صورت برداشته شدن موانع قانونی اعتباری جبرای مرمت آثار تاریخی بندو در نظر گرفته  می‌شود.

فرماندار عسلویه با بیان اینکه بندر بنو دارای جاذبه‌های گردشگری و تفریحی زیادی است افزود: در بندر بندو ضمن داشتن ظرفیت مهم گردشکری،  مکانی مذهبی و تفریحی برای رفاه حال  مردم، صیادان و گردشگران در ساحل وجود دارد.

نادری با بیان اینکه روستای بندو  در بعد تاریخی دارای قدمت بسیار زیادی است گفت: بقایای آبگیر ساسانی، آسیاب‌های آبی بندو، سد بندو و چشمه نهیر از معروف‌ترین آثار دیدنی و تاریخی این روستا است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار