رئیس جهاد دانشگاهی گفت: برای انتقال تکنولوژی آب شیرین‌کن و بومی‌سازی این تکنولوژی، تاسیسات آب‌‌شیرین‌کن در جهاد دانشگاهی طراحی و ساخته می‌شود.
کد خبر: ۴۶۱۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹ 18 July 2017
حمیدرضا طیبی ظهر امروز در آئین معارفه رئیس مرکز جهاد دانشگاهی استان بوشهر با تاکید بر این نکته که انتقال فناوری راهکار مهم ایجاد اشتغال است اظهار داشت: یکی از راهکارهای مهم حل مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال در جامعه انتقال فناوری و بومی‌سازی تکنولوژی‌های پیشرفته است که در دستور کار جهاد دانشگاهی قرار دارد.

وی با تاکید بر انتقال تکنولوژی طرح‌های تکرار پذیر در کشور افزود: فناوری‌های‌که در کشور همواره مورد استفاده قرار می‌گیرد و تکرار پذیر است از جمله طرح‌های در دست اجرای پارس جنوبی و حمل و نقل ریلی باید بومی سازی شود که این مهم مورد توجه جهاد دانشگاهی است.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور با بیان اینکه در این نوع طرح‌ها نباید بطور مکرر دانش، فناوری و تجهیزات از کشورهای دیگر وارد شود افزود: با بکارگیری فناوری‌هایی که از شرق و غرب وارد کشور می‌شود نمی‌توان اشتغال کامل ایجاد کرد.

طیبی با تاکید بر بومی‌سازی دانش‌ها و فناوری‌های مختلف گفت: باید در این مسیر طراحی پایه انجام داده شود که ضمن ساخت تجهیزات محصولات مورد نیاز کشور طراحی و تولید شود.

وی، یکی از ماموریت‌های جهاد دانشگاهی را انتقال فناوری دانست و تصریح کرد:  طراحی و ساخت حمل و نقل ریلی و تاسیسات آب شیرین‌کن از برنامه‌های جهاد دانشگاهی است.

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به طراحی تاسیسات آب شیرین‌کن در جهاد دانشگاهی گفت: برای انتقال تکنولوژی آب شیرین‌کن و بومی سازی این تکنولوژی، تاسیسات آب‌‌شیرین‌کن در جهاد دانشگاهی طراحی و ساخته می‌شود.

طیبی با بیان اینکه اکنون 50 تا60  کارخانه آب شیرین‌کن در کشور خریداری شده تاکید کرد: ولی انتقال تکنولوژی این تاسیسات انجام نشده در صورتیکه اگر چهار تا پنج آب شیرین‌کن را از بهترین سازنده‌ها خریداری شود می‌توان امتیاز انتقال فناوری بومی سازی شود.

وی به ظرفیت استان بوشهر پرداخت و خاطر‌نشان کرد: با توجه به اینکه استان بوشهر از استانهای پیشرو در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی است تلاش‌های زیادی برای ایجاد فناوری‌های مختلف و تجاری سازی آنها صورت گرفته است.

رئیس جهاد دانشگاهی با تاکید بر کاربردی کردن پژوهش‌ها و تحقیقات در عرصه فناوری و تجهیزات تصریح کرد: با ایجاد مرکز آموزشی قوی و انعقاد قراردهای آموزشی برای ارائه آموزشهای تخصصی در استان در کوتاه‌مدت و به صورت علمی و کاربردی می‌توان این استان را به کانون آموزشی و مهارت افزایی تخصصی در کشور تبدیل کرد.

وی از ایجاد نخستین پژوهشکده گیاهان دارویی در جهاد دانشگاهی خبرداد و ‌بیان کرد: در زمینه بومی‌سازی اصلاح نژاد و تکثیر گونه‌های مختلف و در زمینه تولید داروهای گیاهی از دانش‌ بالایی برخوردار هستیم.

طیبی با بیان اینک جهاد دانشگاهی در حال تولید چند دارو است، گفت: جهاد دانشگاهی در حوزه محیط زیست در زمینه رفع آلودگی‌های هیدروکربنی و نفتی صاحب دانش است.

وی با بیان اینکه در زمینه رفع آلودگی نفتی جهاد دانشگاهی کارهای خوبی انجام داده است افزود: حفاری‌های نفتی آلودگی زیادی ایجاد می‌کند که به‌راحتی از بین نمی‌رود به همین سبب با تربیت باکتری‌های محلی می‌توان آنها را تبدیل به کمپوست و منطقه‌ای سبز ایجاد کرد.

در این آئین علی احمدی‌زاده به عنوان رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر معرفی شد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار