مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی بوشهر گفت: ۲۸ هزار و ۱۱۵ تن گندم از زارعان استان خریداری که بابت آن ۳۶۷ میلیارد ریال به حسابشان واریز شد.
کد خبر: ۴۶۱۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷ 17 July 2017
سید محمد هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار در بوشهر با بیان اینکه خرید تضمینی گندم از 18 فروردین در استان بوشهر آغاز شد اظهار داشت: خرید این محصول که از اواسط فروردین آغاز شد تا اواخر خرداد ماه ادامه داشت.

وی با اشاره به کاهش خرید گندم در استان بوشهر نسبت به سال قبل بیان کرد: پارسال 100 هزار و 600 تن گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری که امسال با کاهش 72 درصدی مواجه شد.

 مدیرکل غله استان بوشهر، از خرید  28 هزار و 115 تن گندم از کشاورزان استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: در پی خرید این میزان محصول، همه مطالبات گندم‌کاران استان بوشهر به میزان 367 میلیارد ریال به حسابشان واریز شد.

هاشمی افزود:  امسال قیمت پایه خرید گندم معمولی هر کیلو 13 هزار ریال و دوروم 13 هزار و 300 ریال  تعیین شد.

وی خاطر نشان کرد: علت کاهش برداشت گندم در استان بوشهر، تاخیر و کاهش بارندگی در فصل‌های پاییز و زمستان سال گذشته بود که سبب  شد محصول مزارع دیم از بین برود.

بر اساس گزارشات موجود مصرف گندم استان بوشهر در سال افزون بر 110 هزار تن است که گندم تولیدی امسال، یک چهارم  میزان مصرف استان بوشهر است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار