معاون آبزی‌پروری شیلات بوشهر گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال پرورش دهندگان میگو در استان بوشهر ۱۵ هزار تن میگو برداشت کنند.
کد خبر: ۴۶۱۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 17 July 2017
صغری اشرف در گفت‌وگو با خبرنگار در بوشهر از ذخیره سازی میگو در استخرهای پرورشی نوار ساحلی استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: در اجرای این طرح زیرساخت  4 هزار و 500 هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر در 10 منطقه این استان برای پرورش میگو آماده شد.

 وی با بیان اینکه عملیات ذخیره‌سازی بچه میگو در استخرهای پرورش میگو استان بوشهر از اردیبهشت ماه  آغاز شده اظهار داشت: تاکنون 950 میلیون قطعه بچه میگو در 3 هزار و 500 استخر پرورشی استان بوشهر ذخیره سازی شد.

معاون آبزی‌پروری شیلات استان بوشهربا اشاره به ذخیره‌ سازی یک‌میلیارد قطعه بچه میگو در استخرهای  پرورشی استان بوشهر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ذخیره سازی بچه میگو تا پایان تیرماه ادامه دارد پیش بینی می‌شود یک میلیارد قطعه بچه میگو در سایت‌های پرورشی ده‌گانه استان بوشهر ذخیره سازی شود.

اشرف با بیان اینکه 271 مزرعه پرورش میگو در  این زمینه فعال است تصریح کرد: تاکنون بچه میگو در 3 هزار و 500 استخر پرورشی در زمینی به مساحت 4 هزار و 200 هکتار ذخیره سازی شده است.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال پرورش دهندگان میگو در استان بوشهر 15 هزار تن میگو  برداشت کنند.

معاون آبزی‌پروری اداره‌کل شیلات استان بوشهر  با بیان اینکه برای جلوگیری از بروز بیماری لکه سفید میگو  شبکه دامپزشکی استان بوشهر نظارت کامل بر فعالیت پرورش دهندگان دارند افزود: در این راستا پرورش دهندگان در هنگام ذخیره سازی بچه میگو  ضمن مراعات ویژه  بهداشتی این عملیات را با نظارت کارشناسان دامپزشکی انجام می‌دهند.

اشرف با اشاره به اینکه، سیاست اقتصاد مقاومتی در اراضی پرورش میگو متبلور است  گفت: در اراضی ساحلی 10 گانه پرورش میگوی استان بوشهر ضمن تولید و صادرات میگو زمینه اشتغال مناسبی فراهم می‌شود به‌‌گونه‌ای که در هر مزرعه پرورش میگو بیش از 8 نفر به طور مستقیم مشغول به‌کار هستند و این در حالی است که اشتغال غیرمستقیم در این عرصه مانند کارخانه تولید غذا، فرآوری، بسته‌بندی و صادرات بیش از این رقم است.

وی  با بیان اینکه استان بوشهر در حوزه پرورش میگو در کشور پیشگام  است  افزود: این استان با داشتن ظرفیت لازم در حوزه پرورش آبزیان از جمله میگو توانسته  تولید بیش از 65 درصد میگوی پرورشی کشور را به خود اختصاص دهد.

معاون آبزی‌پروری اداره‌کل شیلات استان بوشهر  با بیان اینکه عملیات برداشت میگو در استخرهای پرورشی اواخر مهرماه آغاز می‌شود خاطر نشان کرد: پرورش دهندگان سال گذشته 9 هزار تن میگو در استان بوشهر  تولید کردند که 90 درصد آن به خارج از کشور صادر شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار