سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی بوشهر گفت:پرونده‌های ارجاعی به کلانتری‌های استان توسط مشاوران و مددکاران بررسی که خوشبختانه ۹۶ درصد از آنها به سازش و مصالحه ختم شد.
کد خبر: ۴۶۱۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹ 17 July 2017
سرهنگ سید احمد موسوی در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به بروز بحران‌ها و راههای پیشگیری  از آن اظهار داشت: تغییرات عمیق فرهنگی، تغییر و پیچیدگی شرایط زندگی و عدم شناخت و دسترسی افراد به تجارب و مهارت‌های سازگاری با این تغییرات که سبب ایجاد بحران‌های مختلف  می‌شود نیروی انتظامی در این حوزه نقش مهمی دارد به‌گونه‌ای که  این نیرو خدمات مشاوره تخصصی در زمینه مسائل مختلف زندگی ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به تاسیس مراکز مشاوره و دوایر مددکاری کلانتریها افزود: این مراکز زیر نظر کارشناسان و متخصصان روانشناسی، مشاوره و مددکاری گامی بنیادین در حل مشکلات و پیشگیری از مشکلات نقش مهمی دارد.

سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان بوشهر با بیان اینکه یکی از عوامل موثر برای ارتکاب جرم، ابتلا به اختلالات روانی است افزود: بهداشت روانی می‌تواند سبب کاهش ارتکاب جرم در جامعه شود که افزایش مراکز مشاوره و تامین آموزش‌های لازم برای ارتقاء سلامت روانی افراد جامعه  نقش مهمی دارد.

موسوی با تاکید بر توجه به ضرورت تامین بهداشت روانی برای اقشار مختلف مردم گفت: خدمات مشاوره‌ای در کاهش جرائم نقش مهمی دارد که این مهم سبب توجه نیروی انتظامی به رویکردهای علمی و تخصصی و گرایش پلیس به جامعه محوری و راه اندازی مراکز مشاوره شد.

وی با اشاره به مصالحه 96درصدی پرونده‌های ارجاعی به دوایر مددکاری کلانتری‌های استان بوشهر گفت:پرونده‌هایی که به کلانتری‌های  استان بوشهر امسال تاکنون ارجاع داده شده، توسط مشاوران و مددکاران بررسی که خوشبختانه 96 درصد از آنها به مصالحه ختم شده است.

سرپرست معاونت اجتماعی پلیس بوشهر تصریح کرد: مرکز مشاوره با هماهنگی با ادارات برون سازمانی، مدارس، مرکز بهداشت و  دیگر بخش‌‌ها آسیب‌های مناطق را شناسایی و کلاس‌های آموزشی و مشاوره گروهی را با توجه به آسیب پذیری هر منطقه برگزار می‌کند.

موسوی افزود : در این راستا با حضور مستمر مشاوران و مددکاران در مراکز بهداشت استان بوشهر کلاس‌های آموزش پیش از ازدواج با هدف ازدواج سالم و کاهش طلاق در سطح جامعه انجام شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار