دما و رطوبت هوای استان بوشهر با استقرار سامانه تابستانه افزایش یافته و این در حالی است که مصرف برق در این استان از خط قرمز و سهمیه تعیین شده گذشته است.
کد خبر: ۴۶۰۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 16 July 2017
گرمی هوا و رطوبت بالای 78 درصدی مردم استان را کلافه کرده و این مردم در نخستین ماه تابستان در حال گذراندن روزهای گرم و شرجی و طاقت فرسا و دشوار هستند.

افزایش رطوبت در استان بوشهر سبب شده دمای هوا افزایش یابد به‌گونه‌ای که دوری از وسائل سرمایشی  امکان پذیر نیست.

کاهش فاصله دما در شب و روز مشکلات جوی در استان بوشهر را افزایش داده به‌گونه‌ای که در 24 ساعت گذشته تفاوت دمای روز و شب دیر3 درجه گزارش شده است.

رطوبت هوا در استان بوشهر از 90 درصد عبور کرد

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر با بیان اینکه بیشترین  میزان رطوبت در استان بوشهر ثبت شده اظهار داشت:رطوبت هوا دیشب در خارگ به 93 درصد ، بوشهر 85، دیر 84 و برازجان و جم به 71 درصد رسید.

زهرا راستگو با بیان اینکه رطوبت برازجان 71درصد ثبت شده خاطر نشان کرد: این شهر در منطقه خشک و با فاصله از دریا قرار دارد که بیشترین دما در 24 ساعت گذشته با 47 درجه سانتیگراد بالای صفر از برازجان گزارش شده است.

وی از افزایش دما و رطوبت در استان بوشهر خبرداد و افزود: با تداوم الگوی تابستانه بر جو استان پیش‌بینی می‌شود دمای هوا طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه به‌ویژه در نقاط غیر ساحلی 3 تا 5 درجه افزایش یابد و به 50 درجه سانتیگراد یا بیشتر برسد.

هشدار در مدیریت مصرف برق در استان بوشهر

با این شرائط اوج مصرف برق در استان بوشهر افزایش یافته که مسئولان شرکت توزیع نیروی برق هشدار خاموشی داده‌اند.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر از افزایش مصرف برق بیش از برنامه تعیین شده خبر داد و از مشترکان برق در استان بوشهر خواست مصرف انرژی را مدیریت کنند تا مجبور به خاموشی نشوند.

امرالله پاراد در گفت‌وگو با خبرنگار در بوشهر با بیان اینکه بالاترین سرانه مصرف برق خانگی در استان بوشهر ثبت شده اظهار داشت: 67 درصد مشترکان برق استان بوشهر در حوزه برق خانگی است که بیشترین سرانه مصرف در کشور دارند.

اوج بار مصرف برق در استان بوشهر از خط قرمز گذشت

وی با بیان اینکه اوج بار مصرف برق در استان بوشهر از خط قرمز گذشت تصریح کرد: اوج بار مصرف برق در استان بوشهر به یک‌هزار و 770 مگاوات رسید که با توجه به میزان مصرف تعیین شده و سقف مصرفی از خط قرمز گذشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر با بیان اینکه مصرف این میزان برق تاکنون در استان بوشهر سابقه نداشته تاکید کرد: هر چند تغییر ساعت ادارات اوج بار مصرف برق استان بوشهر کاهش داده ولی ضرورت دارد مشترکان برق خانگی نسبت به مدیریت مصرف برق همکاری کنند.

ساعت‌های اوج مصرف برق در استان بوشهر  12 تا 17 و 20 تا 23  تعیین شده است

پاراد با تاکید بر پرهیز از استفاده از وسائل  برقی غیر ضروری در ساعات اوج مصرف برق گفت: ساعت‌های اوج مصرف برق  12 تا 17 و 20 تا 23  تعیین شده که از مشترکان برق استان بوشهر تقاضا می‌شود در این ساعات از وسایل برقی غیرضروری پرمصرف استفاده نکنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر از افزایش مصرف برق در استان خبرداد و خاطر نشان کرد: مصرف برق در استان بوشهر  در خرداد ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش 24.5 درصد مواجه است و این در حالی است که پیک مصرف برق در این استان از 1770 مگاوات عبور کرده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین مصرف برق مشترکان خانگی مربوط به کولرهای گازی است، گفت: اگر درجه خنک کنندگی کولر بین 23 تا 26 درجه سانتیگراد تنظیم شود و کولرها سرویس شوند، میزان مصرف برق مشترک کاهش می‌یابد.

استان بوشهر یکی از استان‌های پر مصرف برق در کشور است

مشاور برنامه ریزی مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر نیز با بیان اینکه  این استان یکی از استان‌های پر مصرف برق در کشور است افزود: در روزهای اخیر با گرم شدن دمای هوا  و افزایش رطوبت، مصرف برق افزایش یافته است.

محمد حسین اکابری با بیان اینکه پارسال پیک مصرف برق 1520 مگاوات بود گفت: با همکاری مشترکان مصرف برق  مدیریت شد و در زمان اوج بار به 1498 مگاوات رسید.

وی، با بیان ایتنکه میزان سقف مصرف برق در استان بوشهر  از سوی توانیز تعیین می‌شود افزود : بر اساس سهمیه‌ای که توانیر برای  مصرف برق در  استان بوشهر تعیین کرده، اوج بار  مصرف برق، در استان باید حداکثر 1568 مگاوات باشد که این میزان خط قرمز مصرف برق است و اکنون به 1770 مگاوات رسیده است.

اکابری تغییر ساعت کاری ادارات را عاملی موثر در کاهش مصرف برق عنوان کرد و تصریح کرد: این امر می‌تواند بین 70 تا 120 مگاوات مصرف برق را کاهش دهد.

مشاور برنامه ریزی مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر ساعت 13 تا 17 و 20 تا 24 را زمان اوج مصرف برق اعلام و بیان کرد: اگر مشترکان در این زمان‌ها از وسایل غیرضروری استفاده نکنند می‌توانیم مصرف برق را مدیریت و از خاموشی‌های ناخواسته جلوگیری کنیم.

اکابری با اشاره به این‌که بیشترین مصرف برق مشترکان خانگی در تابستان مربوط به کولرهای گازی است، گفت: اگر درجه خنک کنندگی کولر بین 23 تا 26 درجه تنظیم شود  و با سرویس کولرها میزان مصرف برق در استان بوشهر کاهش می‌یابد.

با توجه به این وضعیت جا دارد مشترکان برق استان بوشهر ضمن رعایت موارد یاد شده در مدیریت مصرف برق تلاش کنند تا بتوان از بحران گرمای شدید امسال استان بوشهر بدون تنش عبور کرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار