مجری طرح توسعه فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی گفت: عملیات شیرین‌سازی گاز در ردیف نخست پالایشگاه فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی در نیمه دوم امسال آغاز می‌شود.
کد خبر: ۴۶۰۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱ 16 July 2017
فرهاد ایزدجو مجری ظهر امروز در جمع خبرنگاران در عسلویه  با اشاره به پیشرفت فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی اظهار داشت: پیشرفت پالایشگاه فازهای 22تا 24 پارس جنوبی 89 درصد  است که با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده در صورت تخصیص گاز ترش از فازهای 6 ،7 و 8  پارس جنوبی مطابق برنامه زمان‌بندی امکان عملیات شیرین سازی گاز در ردیف نخست شیرین سازی پالایشگاه این فازها ، از آذر ماه امسال فراهم  می‌شود.

وی از تکمیل خط خروجی اتصال پالایشگاه این فازها به شبکه سراسری انتقال گاز خبر داد و گفت: تا پیش از دریافت گاز از حوزه مخزنی این فاز، امکان عملیات شیرین سازی و تزریق به خط سراسری با دریافت گاز ترش از  «آیگت 5» محقق می‌شود.

مجری طرح توسعه فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی با بیان اینکه عملیات اتصال خط خروجی پالایشگاه این طرح به شبکه سراسری انتقال گاز ، تکمیل شد گفت: در ادامه فعالیت جبهه‌های کاری و راه اندازی تدریجی واحدهای جانبی و فرایندی بخش خشکی طرح توسعه فازهای 22، 23 و 24 پارس جنوبی، عملیات اتصال خط خروجی پالایشگاه این طرح به شبکه سراسری انتقال گاز ، تکمیل شد.

مجری طرح توسعه فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی با بیان اینکه عملیات تکمیلی اتصال این خط هم تا اواخرمردادماه، به پایان می‌رسد  خاطر نشان کرد:با دریافت لوله‌های CRA از شرکت ملی نفت ایران تا مهرماه امسال، عملیات نصب این لوله ها در هر چهار سکو آغاز شده و پس از آن عملیات تکمیلی چاه‌ها در مدت شش ماه پایانی سال انجام می‌شود.

ایزدجو با اشاره به فعال شدن تمامی نواحی پالایشگاه و حضور پیمانکاران در مسیرهای راه اندازی اولیه  اظهار کرد: در حال حاضر حدود 7 هزار نیروی کار در این فازها مشغول به کارهستند که نسبت به سال گذشته  3.5 برابر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه طرح توسعه فازهای 22 تا 24  پارس جنوبی با هدف تولید روزانه 56.6 میلیون مترمکعب گاز ترش اجرا شده است افزود: تولید روزانه  75 هزار بشکه میعانات گازی، 400 تن گوگرد، دو هزار و 870 تن ال پی جی و دو هزار و 740 تن اتان از دیگر ظرفیت‌های فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار