معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار بوشهر با تاکید بر توجه به مرمت و بازسازی بناهای تاریخی گفت: بازسازی و احیای بناهای مستقر در بافت مورد توجه و تاکید قرار گرفته است.
کد خبر: ۴۵۸۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳ 12 July 2017
به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، سعید زرین‌فر در بازدید از بناهای تاریخی و طرح‌های صنایع دستی در بوشهر با بیان اینکه این استان در تولید محصولات صنایع دستی از ظرفیت بالایی برخوردار است اظهار داشت: هنرمندان صنعت‌گر دستی با تولید انواع محصولات، در بازارهای داخلی و خارجی جایگاه مهمی دارند که حمایت از این عرصه در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

وی، استان بوشهر در تولید محصولات صنایع دستی را غنی دانست و تصریح کرد: بر اساس قابلیت تولید محصولات هنرمندان استان بوشهر، طرح‌های اشتغال‌زایی مبتنی بر صنایع دستی تدوین و اجرایی شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار بوشهر  با اشاره به احیاء ابنیه‌های تاریخی استان بوشهر خاطر نشان کرد: این استان در عرصه بناها و بافت تاریخی دارای قابلیت مهمی است که زمیمه مهمی را برای توسعه صنعت گردشگری فراهم کرده است.

زرین‌فر با اشاره به ثبت ۳۰۰ بنای تاریخی استان بوشهر در فهرست آثار ملی افزود: ظرفیت استان بوشهر در حوزه بناها و آثار تاریخی بسیار  ارزشمند است به‌گونه‌ای تاکنون ۳۰۰ ابنیه تاریخی و ساختمانی این استان در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

وی با تاکید بر توجه به مرمت و بازسازی بناهای تاریخی بیان کرد: طرح‌های صنعت گردشگری  از مزیت‌ها و در اولویت برنامه‌های استان بوشهر قرار دارد که برای تحقق اهداف برنامه تدوین شده کارگروه تخصصی در استان بوشهر تشکیل شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار بوشهر، بافت تاریخی شهر بوشهر را مورد اشاره قرار داد و افزود: این بافت با تاریخ پربار از مزیت‌های گردشگری است که در این راستا بازسازی و احیاء بناهای مستقر در بافت مورد توجه و تاکید قرار گرفته است.

زرین‌فر بیان کرد: در راستای توسعه صنایع دستی طرح‌های مهمی در استان بوشهر تدوین و طراحی شده که بر اساس ظرفیت‌های مناطق این مهم رونق می‌گیرد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار