معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری بوشهر گفت: برای حفظ حقوق صیادان و کنترل بهتر عبور و مرور آنان، نصب پلاک شناسایی برای تمام شناورهای صیادی استان الزامی است.
کد خبر: ۴۵۷۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰ 11 July 2017
عباس کشاورزی  ظهر امروز در نشست پیشگیری از وقوع جرم  با بیان اینکه یکی از ظرفیت مهم استان ساحلی بوشهر فعالیت‌های صیادی در آبهای خلیج فارس است اظهار داشت: برای جلوگیری از مشکلات، در حوزه صید صیادی جلسه امروز  با محور خروج صیادان از آب‌های سرزمینی براساس قوانین و دستورالعمل‌ها  برگزار شده است.

وی با اشاره به  دستگیری صیادان استان بوشهر  توسط  گارد یکی از کشورهای همسایه بیان کرد: با توجه به اتفاقات اخیر و شهادت یکی از هم استانی‌ها توسط گارد ساحلی کشور همسایه و با توجه به اهمیت ملی و بین‌المللی این اتفاق، موضوع خروج صیادان از آبهای سرزمینی در دستور کار معاونت پیشگیری قرار گرفته است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر، شناورهای فاقد هویت را یکی از مشکلات اصلی در حوزه صیادی استان بوشهر دانست و خاطر نشان کرد:  بر اساس تصمیملات اتخاذ شده با شناورهای فاقد هویت در آبهای استان بوشهر برخورد قاطع قانونی می‌‌شود.

کشاورزی با بیان اینکه همه شناورها ملزم به نصب پلاک شناسایی هستند گفت: همه شناورهای صیادی استان بوسهر ملزم به نصب پلاک شناسایی هستند و با شناورهای فاقد هویت برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه برای حفظ حقوق صیادان و کنترل بهتر بر عبور و مرور، ساماندهی این شناورها دستور کار قرار گرفته است تصریح کرد: برای حفظ حقوق صیادان و کنترل بهتر عبور و مرور آنان، نصب پلاک شناسایی برای تمام شناورهای صیادی استان بوشهر الزامی است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر، از اجرای طرح دریا بس  در آستانه آغاز صید میگو در استان بوشهر خبرداد و افزود: با اجرای طرح دریابس و ممنوعیت صید  آبزیان در آب‌های استان بوشهر، مسدود شدن خورهای غیر مجاز، الزامی کردن نصب پلاک شناسایی برای تمام شناورهای صیادی از اقداماتی است که برای کنترل صیادان، تامین امنیت و جلوگیری از تخلفات در دستور کار قرار گرفته است.

کشاورزی،کاهش و پیشگیری از جرم در حوزه‌های مختلف  را از اهداف برنامه‌ها دانست و  تصریح کرد: استان بوشهر در حوزه پیشگیری از جرم جزء 9 استان برتر کشور معرفی شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار