مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر گفت: با اجرای طرح آب‌شیرین‌کن روستایی در منطقه باشی تنگستان با سرمایه گذاری ۱۸ میلیارد تومان ۷ هزار و ۵۰۰ متر مکعب درشبانه روز به ظرفیت تولید آب شهری وروستایی استان بوشهر افزوده می‌شود.
کد خبر: ۴۵۷۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 11 July 2017
مسعود نصوری در گفت‌وگو با خبرنگار در بوشهر، با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از آب روستایی استان بوشهر از منابع زیر زمینی تامین می‌شود  اظهار داشت: بیش از 90 درصد آب آشامیدنی استان بوشهر از دیگر استان‌ها و بخش اندکی هم از منابع زیرزمینی استان تامین می‌شود .

وی با بیان اینکه اکنون 20 درصد چاه‌های منابع زیرزمینی استان بوشهر کف‌شکنی و بخشی هم حفر شده است گفت: بسیاری از روستاهای استان بوشهر دچار بحران کم‌آبی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر با اشاره به اینکه بخشی از مناطق کم آب روستایی استان بوشهر با ناوگان تانکری، آبرسانی می‌شود تصریح کرد: با توجه به بحران کم‌آبی در نقاط مختلف استان بوشهر، برای تامین آب نقاط روستایی ناوگان تانکر آبرسانی روستایی استان بوشهر تجهیز شده است.

نصوری با تاکید بر مدیریت مصرف آب توسط مشترکان آب روستایی استان بوشهر افزود: مشترکان آب در مدیریت مصرف این ماده حیانی تلاش کنند تا از تنش کم‌آبی در نقاط مختلف به ویژه در روستاها جلوگیری شود.

وی، با بیان اینکه به زودی عملیات اجرایی پروژه آب شیرین کن نوار ساحلی تنگستان با مشارکت بخش خصوصی آغاز می‌‌شود  خاطر نشان کرد: با اجرای پروژه آب شیرین‌کن تنگستان آب آشامیدنی مورد نیاز 36 روستاهای این شهرستان و شهر دلوار با جمعیتی بیش از  27 هزار و 966 نفر تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهربا بیان اینکه آب شیرین‌کن روستایی تنگستان با 180 میلیارد ریال اجرایی می‌شود افزود: پروژه آب شیرین‌کن روستایی در منطقه باشی تنگستان توسط بخش خصوصی در مدت 18 ماه اجرایی و تکمیل می‌شود.

نصوری، دوره بهره برداری از پروژه آب شیرین‌کن تنگستان را 15 سال دانست و افزود: دولت برای بهره‌مندی مشترکان از این پروژه سالانه یارانه پرداخت می‌کند .

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار