نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: فرصت‌های اشتغال دائمی و پایدار برای صیادان استان بوشهر ایجاد شود.
کد خبر: ۴۵۶۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴ 10 July 2017
حجت الاسلام عبدالحمید خدری در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار داشت: استان بوشهر دارای فرصت‌های بسیار خوبی در حوزه صید و صیادی است و تعداد زیادی از مردم این استان در این عرصه فعالیت دارند.

وی بر لزوم حمایت ویژه از صیادان استان تاکید کرد و ادامه داد: این شغل دارای سختی‌ها و مشکلات بسیار زیادی است و برخی محدودیت‌ها باعث می‌شود تا صیادان با مشکلات و چالش‌های بیشتری در تامین هزینه‌های زندگی خود روبرو شوند.

خدری با اشاره به محدودیت صید آبزیان در استان بوشهر، تصریح کرد: این محدودیت به منظور حفاظت از نسل آبزیان دریایی به‌ویژه میگو انجام شده است ولی باید پیامدهای اجتماعی و اقتصادی این محدودیت برای صیادان نیز در نظر گرفته شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در کنار تلاش‌هایی که برای حفظ ذخایر آبزیان صورت می‌گیرد باید به درآمد صیادان نیز توجه شود و مشاغل پایدار برای این فصل برای صیادان ایجاد شود.

وی از توسعه پرورش ماهی در قفس به عنوان یکی از فرصت‌های مناسب اشتغال برای صیادان نام برد و اضافه کرد: اقتصاد صیادان به صورت مستقیم با صید در ارتباط است و یک روز محدودیت برای صید اقتصاد آنها را دچار مشکل می‌کند.

خدری با بیان اینکه نباید با نگاه تک بعدی برای صید آبزیان محدودیت ایجاد کرد، افزود: باید با ایجاد مشاغلی همچون پرورش ماهی در قفس، اشتغال دائمی و پایدار برای صیادان ایجاد کرد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار