رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر گفت: بوشهری‌ها ۱۰۰ میلیارد ریال مردم برای ساخت ضریح خیمه‌گاه ائمه اطهار(ع) پرداخت کردند.
کد خبر: ۴۵۶۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴ 10 July 2017
عبدالرضا مطاف بعدازظهر امروز در بررسی روند اجرای ساخت ضریح خیمه‌گاه ائمه اطهار(ع) در استان بوشهر  از ساخت سه نیم‌ضریح در این استان خبرداد و اظهار داشت: ساخت ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل(ع) در بوشهر تحول خاصی ایجاد و مردم ولایت‌مدار و دین‌دار این استان مشارکت قابل توجهی داشتند.

وی با بیان اینکه ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل(ع) در محل مورد نظر در عراق نصب شد افزود: مردم استان بوشهر در ساخت ضریح خیمه‌گاه حضرت عباس(ع)  35 میلیارد ریال پرداخت کردند.

ضریح خیمه‌گاه بیش از 70 درصد پیشرفت دارد

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر از ساخت ضریح خیمه‌گاه امام حسین(ع) و حضرت قاسم (ع) در  استان بوشهر خبرداد و گفت: عملیات ساخت این دو ضریح  در مرحله قلم‌زنی و خاتم‌کاری است که بیش از 70 درصد پیشرفت دارد.

مطاف با بیان اینکه ساخت این بارگاه‌های اهل بیت(ع) از افتخارات مردم ولایت‌مدار استان بوشهر است افزود: مردم استان بوشهر علاقه وافری به ائمه اطهار(ع) دارند به‌گونه‌ای که در بازسازی ضریح این بزرگان مشارکت وصف‌ناپذیری دارند.

24 میلیارد ریال برای ساخت ضریح خیمه‌گاه امام حسین(ع) از سوی مردم بوشهر پرداخت شد

وی با بیان اینکه برای تکمیل ضریح خیمه‌گاه امام حسین(ع) کمک‌های قابل توجهی مردم استان بوشهر کرده‌اند  گفت: برای ساخت این ضریح 24 میلیارد ریال از سوی مردم بوشهر پرداخت شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر با اشاره به کمک‌های مردمی در ساخت  ضریح حضرت قاسم (ع) در استان بوشهر بیان کرد: در ساخت این ضریح تاکنون مردم استان بوشهر 35.5 میلیارد ریال پرداخت کرده‌اند که جای قدردانی و سپاس دارد.

مطاف با بیان اینکه 14 کیلوگرم طلا  در مرحله قبلی برای طلاکاری ضریح  حضرت عباس(ع) از سوی مردم کمک شد گفت:در  ساخت و بازسازی ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل(ع)، حضرت امام حسین(ع) و حضرت قاسم (ع)  مردم استان بوشهر 100 میلیارد ریال به ستاد بازسازی عتبات عالیات پرداخت کرده‌اند.

دو ضریح خیمه‌گاه امام حسین(ع) و حضرت قاسم (ع) تا پایان سال 96  تکمیل می‌شود

وی با اشاره به اینکه مردم ولایت‌مدار استان بوشهر در عرصه ساخت ضریح امامان معصوم(ع) مشارکت جدی دارند اظهار داشت: عملیات ساخت ضریح خیمه‌گاه امام حسین(ع) و حضرت قاسم (ع) در مرحله قلم زنی است که  پیش‌بینی می‌شود  این دو ضریح تا پایان سال 96  تکمیل و نصب شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر گفت:  به استثنای خاتم‌کاری حدود 11 نفر استادکار حرفه‌ای در ساخت، طلاکاری، نقره‌کاری دو ضریح خیمه‌گاه امام حسین(ع) و حضرت قاسم (ع)  فعالیت می‌کنند.

مطاف با اشاره به تامین طلای زرد و نقره مورد نیاز ضریح یاد شده از سوی مردم ولایت‌مدار استان بوشهر تصریح کرد: تمام هزینه‌‌های ساخت ضریح خیمه‌گاه امام حسین(ع) و حضرت قاسم (ع) را مردم  استان بوشهر پرداخت می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار بوشهر نیز با اشاره به اینکه مردم استان در کارهای خیر مشارکت جدی دارند اظهار داشت: با توجه به عشق و علاقه مردم استان به خاندان رسول گرامی اسلام(ص) در این عرصه فعالیت و توجه خاصی دارند که این مهم در ساخت ضریح خیمه‌گاه ائمه اطهار(ع)مشهود است.

عبدالکریم گراوند با بیان اینکه مشارکت در ارائه خدمات به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) یک فرصت است خاطر نشان کرد: با انتقال کارگاه ساخت ضریح خیمه‌گاه ائمه اطهار(ع) به استان بوشهر، مردم  از این فرصت برای خدمات رسانی بهره‌برداری می‌کنند.

وی با قدردانی از توجه مردم به امر بازسازی ضریح خیمه‌گاه ائمه اطهار(ع) گفت: با توجه به روند ساخت و استقبال مردم از ساخت ضریح خیمه‌گاه امام حسین(ع) و حضرت قاسم (ع) ، پیش بینی می‌شود بر اساس برنامه زمان‌بندی این دو ضریح خیمه‌گاه تکمیل و نصب شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار